پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه/ در آستانه ولادت هشتمین خورشید آسمان ولایت و امامت، چهار اثر با موضوع امام رضا(ع) که به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است، معرفی می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آستانه ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) چهار اثر با موضوع امام رضا(ع) که به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است، به شرح ذیل معرفی می شود:

کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران»

کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» (نگرشی بر زندگانی و ابعاد شخصیت امام رضا(ع) اثر آیت الله کریمی جهرمی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۲۴۴ صفحه منتشر شده است.

اثر مذکور، بررسی جامعی از ابعاد شخصیتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است که شخصیت گرانقدر آن حضرت، از ولادت تا شهادت، به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته که عبادات، سخنان، اخلاق کریمه، عرفان و عبادات و میراث جاویدان آن حضرت، و کرامات آن امام همام(ع) از جمله این بحث هاست.

کتاب «سیره سیاسی امام رضا(ع) و تحلیل مسئله ولایت عهدی»

این کتاب اثر علی کارخانه به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۳۰۴ صفحه منتشر گردیده است.

اثر مذکور در شش فصل با عناوین «سیره سیاسی امام رضا(ع) در برخورد با گروه های انقلابی»، «سیره سیاسی امام رضا(ع) در برخورد با رهبران فرقه ها و ادیان»، «سیره سیاسی امام رضا(ع) در برخورد با فرقه های سیاسی»، «سیره سیاسی امام رضا(ع) در برخورد با خلفای عباسی» و «سیره سیاسی امام رضا(ع) در برخورد با مسئله ولایتعهدی» تألیف شده است.

کتاب «زندگی بر ساحل حدیث رضوی»

این اثر نوشته مجتبی فرجی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۱۸۰ صفحه منتشر شده است.

اثر حاضر به اختصار در دو بخش، زندگی فردی و اجتماعی سالم را در پرتو فرمایش امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) به تصویر کشیده است.

کتاب «سلطان مهر»

این کتاب(برگزیده هایی از زندگی امام رضا(ع))، اثر محبوبه زارع به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۱۸۴ صفحه منتشر گردیده است.

در این اثر، فرازهایی از زندگی حضرتش اعم از: «از میلاد و حیات در مدینه تا دوران اسارت امام هفتم(ع) در زندان خلفای عباسی»، «از آغاز امامت تا دسیسه های شوم مأمون و دعوت اجباری به خراسان» و «از شوق بی منتهای شیعیان ایران تا سوگ شهادت سلطان مهر» تبیین شده است.

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha