دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه شهرستان دیواندره

حوزه/ امام جمعه دیواندره گفت: غربی ها و کشورهای اروپایی به نوعی در حال رسمیت بخشیدن به قوانین بهره کشی از زنان و دختران هستند و از سوی دیگر تلاش دارند که این امر را به زن و دختر مسلمان القا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا جلال مرادی امروز در مراسمی که به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) در دیواندره برگزار شد، اظهار داشت: غربی ها و کشورهای اروپایی به نوعی در حال رسمیت بخشیدن به قوانین بهره کشی از زنان و دختران هستند و از سوی دیگر تلاش دارند که این امر را به زن و دختر مسلمان القا کنند.

امام جمعه دیواندره ادامه داد: همان طور که مردان در جامعه نقش دارند، زن نیز در جامعه اسلامی برای رشد اجتماع بسیار تاثیرگذار است و این مهم در احادیث و روایات بسیاری از بزرگان دین قابل مشاهده است.

ماموستا مرادی اظهار کرد: زن مسلمان دو شاخصه اصلی حجاب و عفاف را با خود دارد و این دو ویژگی است که باعث می شود که زنان مسلمان از دیگر زنان متمایز و برتر باشند. البته دشمن با استفاده از ابزار رسانه و ماهواره این دو ارزش و ویژگی زن مسلمان را او بگیرد، بنابراین همه در حفظ این امر مسئول هستیم.

امام جمعه دیواندره اظهار کرد: براساس مبانی دینی خداوند متعال، حفظ جمعیت، هویت دینی و اصالت را بر دوش زنان نهاده است.

ماموستا مرادی عنوان کرد: طبق آموزه های دینی و قرآنی زن و مردم مکمل همدیگرند و این دو باید به همراهی همدیگر وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود را به نحو احسن انجام دهند.

در این مراسم، از دختران نمونه دیواندره و دو زوج که در سالروز میلاد امام رضا (ع) ازدواج کرده بودند با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha