شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام بهرامی

حوزه / مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با اشاره به اینکه در حوزه‌های علوم اسلامی و علوم انسانی داری ظرفیت‌های عظیم و گسترده‌ای هستیم، گفت: امروز اساتید، پژوهشگران و طلاب حوزه‌های علمیه لازم است که در این عرصه اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین بهرامی مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، در سفر یک روزه به استان قزوین، ظهر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین، اظهار داشت: محققان زمانی که به یک موضوع در کتابخانه‌های الکترونیکی این مجموعه مراجعه می‌کنند، در این فکر هستند که به‌ تمامی مصادر رجوع کرده‌اند و این مسئله به دلیل زحمات افرادی است که در این مجموعه فعالیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی افزود: امروز مرکز تحقیقات رایانه‌ای علوم اسلامی نور ده‌ها نمایندگی و صدها بانک اطلاعاتی در سراسر جهان دارد.

وی با بیان اینکه طی سه دهه اخیر دستاوردهای مختلفی در مرکز تحقیقات کامپیوتری نور در حوزه علوم اسلامی به دست آمده است، عنوان کرد: نسلی از مهندسان آشنا با کلیات علوم اسلامی تربیت شده‌اند که می‌توانند به تولید نرم‌افزارهای مورد نیاز این حوزه اقدام کنند و لذا اکنون نسلی از این متخصصان بین‌رشته‌ای را تربیت کرده‌ایم.

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با اشاره به اینکه روزانه بیش از صدها هزار مخاطب علوم اسلامی در حال استفاده از نرم‌افزارهای حوزه‌های علمیه هستند، گفت: بسیاری از محققان علوم اسلامی خارج از حوزه‌های علمیه و خارج از کشور به صورت روزانه از اطلاعات و محتواهای دینی ارائه شده در این مجموعه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اعتمادی که حوزه‌های علمیه و علمای حوزه نسبت به محصولات کسب کرده‌اند، قابل تقدیر و پشتوانه‌ای برای فعالیت در این حوزه است، یادآور شد: این اعتماد جز با سخت‌کوشی، تلاش و کار مجاهدانه، به دست نیامده است.

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور تصریح کرد: امروز در حوزه نخبگانی، محصولات فناورانه را به عنوان مرجع مشاهده می‌کنیم که این مرجعیت آسان و به راحتی به دست نیامده و حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی محققان میان رشته‌ای علوم اسلامی و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های علوم اسلامی و علوم انسانی داری ظرفیت‌های عظیم و گسترده‌ای هستیم، اظهار داشت: امروز اساتید، پژوهشگران، محققین و طلاب حوزه‌های علمیه لازم است که در این عرصه اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha