جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام اعوانی گفت: سرعت گرفتن در جلب رضایت خدا ابزارهایی دارد؛ انس با صحیفه سجادیه یکی از این ابزارهاست که موانع و ناهمواری ها را هموار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اعوانی، در نشستی با موضوع «نشر معارف کتاب شریف صحیفه سجادیه» که با حضور طلاب، اساتید و مسئولین مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین وجه تمایز صحیفه سجادیه با سایر کتب شیعی، انشائی بودن و دعایی بودن عبارات آن است؛ ما با انس گرفتن با صحیفه سجادیه به فقر خود و غنای خداوند متعال اعتراف داریم و توحید در وجودمان تقویت می شود؛ ثمره این فهم افتادن در مسیر بندگی پروردگار متعال است؛ پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) فرموده اند "مغز عبادت، دعاست".

وی ادامه داد: راه روشن رسیدن به خداوند متعال به واسطه انبیای الهی پی ریزی و نشان داده شده است، اما نشان دادن راه، الزاماً به معنای هموار بودن آن نیست و سرعت گرفتن در جلب رضایت خدا ابزارهایی دارد؛ انس با صحیفه سجادیه یکی از این ابزارهاست که موانع و ناهمواری های راه را هموار می کند.

پژوهشگر حوزوی افزود: به واسطه انس با صحیفه سجادیه، دو مانع اصلی که نفس اماره و شیطان رجیم است را می توان از میان برداشت.

حجت الاسلام اعوانی اظهار کرد: امام سجاد(علیه السلام) در بند ۹ دعای ۳۷ صحیفه سجادیه می فرمایند: خدایا اگر شیطان نبود و مردم را از راه پیروی از تو منحرف نمی کرد، احدی از بندگان تو به انحراف کشیده نمی شد؛ این بیانگر اهمیت این مانع بزرگ در مسیر بندگی خدا است.

وی گفت: در حوادث آخرالزمانی، وسوسه های شیطانی خیلی مورد تأکید و هشدار قرار گرفته و نقش دعا و انس با صحیفه سجادیه در مقابله با شیطان بسیار کلیدی است؛ امام سجاد(علیه السلام) راه را به ما نشان می دهند و به ما می آموزند چگونه درخواست هایمان را از خداوند داشته باشیم.

حجت الاسلام اعوانی خاطرنشان کرد: اگر ما به مبانی صحیفه سجادیه معرفت پیدا کنیم، علوم ربانیه را آموخته ایم، چرا که در صحیفه سجادیه مصادیق راه های نفوذ شیطان بیان شده و راه های مقابله با آن را نیز به ما می آموزد.

پژوهشگر صحیفه سجادیه تصریح کرد: مردم اگر به مبانی صحیفه سجادیه معرفت پیدا کنند، قطعاً در مسائل اجتماعی و فردی صاحب نظر خواهند شد و ارتباط با خداوند متعال و سپس با امام سجاد(علیه السلام) و در نهایت رضایت خداوند متعال که یگانه هدف هستی است، را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha