پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت الله علماء در نشست هم اندیشی مدیران گروه های علمی تربیتی مدارس علمیه استان های کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اگر امام راحل فرمود «فقه جواهری» برای این است که همواره در جوشش و بالندگی است، بنابراین دارایی و ثروتی که اسلام دارد هیج جایی ندارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در نشست هم اندیشی مدیران گروه های علمی تربیتی مدارس علمیه استان های کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام که در شهرستان سنقر برگزار شد، گفت: وجود مقام معظم رهبری سرمایه بزرگ جهان اسلام است و باید از رهنمودهای معظم استفاده کنیم، این یک سرمایه بزرگ الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام راحل دانش آموخته دانشگاه سیاسی نبود، اما از متن اسلام و کتب اسلامی چارچوب انقلاب اسلامی را تدوین کرد و به عنوان یکی از بزرگترین رخداد های سیاسی قرن به جهان عرضه نمود.

آیت الله علما پیرامون عظمت حضرات معصومین(ع) اظهار کرد: ما کلمات حضرات معصومین(ع) را هم سنت می دانیم، زیرا از همان چشمه ای نوشیده اند، که پیامبر(ص) هم نوشیده است. ما ثروتمند هستم چون کتاب و سنت داریم، حضرات معصومین(ع) را داریم.

امام جمعه کرمانشاه پیرامون موقعیت حوزه های علمیه، خاطر نشان کرد: استخوان بندی حوزه ها همان فقه، اصول، فلسفه، عرفان و حدیث است، لذا اگر امام راحل فرمود «فقه جواهری» برای این است که همواره در جوشش و بالندگی است، بنابراین دارایی و ثروتی که اسلام دارد هیچ جایی ندارد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha