دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید مصباح عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: افتخار ما این است که در مجموعه قرارگاه‌ها و هیئت‌های اندیشه‌ورز، بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید برجسته و نخبگان حوزه علمیه ارتباط دارند و مسئله اتاق فکر و مقر اندیشه که در ارگان‌های مختلف وجود دارد در اینجا با شکل جدیدی ناظر بر مطالبات رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، در نهمین جلسه شورای راهبری قرارگاه‌های حوزه علمیه خراسان گفت: تشکیل قرارگاه‌های علمی حوزه علمیه خراسان و مأموریت‌های ۱۷ گانه آن که مشخص شده، کاری کم‌نظیر و حرکتی تحولی در ارتقاء علمی حوزه محسوب می‌شود و برای اجرای مصوبات آن نیز مرکز مدیریت در خدمت این اندیشه‌ها است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان قرارگاه‌های علمی حوزه را بازوی دانشی معاونت‌ها عنوان کرد و گفت: ارائه نظر کارشناسی و مشاوره علمی به عنوان محصول کار قرارگاه‌ها باید توسط بخش های مختلف مرکز مدیریت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: افتخار ما این است که در مجموعه قرارگاه‌ها و هیئت‌های اندیشه‌ورز، بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید برجسته و نخبگان حوزه علمیه ارتباط دارند و مسئله اتاق فکر و مقر اندیشه که در ارگان‌های مختلف وجود دارد در اینجا با شکل جدیدی ناظر بر مطالبات رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تأکید بر اینکه مدیریت حوزه باید به ‌سمت مشارکت نخبگانی برود، گفت: مهم‌ترین مسئله نیز مدیریت دانشی است که در قرارگاه‌ها رخ می دهد؛ یعنی اندیشه و دانش را قرارگاه می‌دهد و توسط معاونت ها اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه چنین مدیریتی، ترکیبی از نظر و عمل است، گفت: این مدیریت که با مشارکت‌دادن نخبگان همراه است، ضمن سهیم شدن در ایفای نقش و رسالت حوزوی، حوزه را در رسیدن به هدفش کمک و متحول می‌کند؛ زیرا صرف مدیریت اجرایی موفق نیست و فقه، فلسفه، اخلاق، تبلیغ و... برای روزآمدی، کارآمدی و پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه و بین‌الملل با چند کار اجرایی پیش نمی‌رود.

مدیر حوزه علمیه خراسان توضیح داد: تأمین محتوای دانشی، بینشی، روشی و ارزشی، اصل کار است که در اداره مجموعه‌ای علمی و رسالت‌مدار مانند حوزه علمیه در سطح بین‌المللی باید باشد و ارکان اصلی مدیریت را شکل می‌دهد که این امر در همین قرارگاه‌ها و هیئت‌های اندیشه‌ورز رقم می خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله بررسی و ارزیابی متون را از کارهای خوب هر قرارگاه عنوان کرد و گفت: البته تدوین متون به ‌معنای کنار گذاشتن متن های فعلی نیست.

مدیر حوزه علمیه خراسان به برگزاری دوره های دانش افزایی اساتید اشاره کرد و استفاده از فرصت تابستان را برای نتیجه گیری در زمینه تدوین متون و دانش افزایی ها برای طلاب و اساتید مناسب خواند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha