جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله کریمی جهرمی

حوزه/ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین عباس مصباح‌زاده با حسن تدبیر و تلاش، مرکز جهانی اسلامی لندن را در شرائط دشوار فعال و مدیریت نمود و اقامه امر اهل بیت علیهم‌السلام و حمایت معنوی از مسلمانان و شیعیان را در اروپا وارد مرحله جدیدی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی از اساتید حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین عباس مصباح زاده را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
‌انا لله و انا الیه راجعون

خبر تأسف‌انگیز رحلت دانشمند بزرگوار، صهر مرجع عالیقدر شیعه، حضرت آیت‌الله العظمی مرحوم آقای حجت کوه‌کمره‌ای قدس‌سره، روحانی جلیل و خدوم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج شیخ عباس مصباح‌زاده، رضوان الله علیه، موجب تأثر فراوان گردید.

فقید سعید، عالمی با فطانت، منجمی صاحب‌نظر، خطیبی نافذالکلمه، شاعری با طبع لطیف و اشعار بلند حکیمانه و جاوید، و متخلق به سیره حسنه و مکرمت‌های اخلاقی، و گنجینه‌ کم نظیری در تسلط به علوم و معارف و هنر اسلامی هم‌چون نجوم، خطاطی و شعر و ادبیات بود و همه را در راه ترویج معارف و عقاید حقه دین و تشیید ارکان اسلام عزیز به کار گرفت. ابعاد مختلف حیات علمی، معنوی، و تبلیغی آن عالم برجسته برای جامعه حوزوی و خصوصا طلاب عزیز بسیار درس‌آموز است و باید مورد توجه مراکز حوزوی و محافل دانشگاهی در سراسر جهان قرار گیرد و به ویژه حوزه مبارکه علمیه قم در تحلیل و تجلیل و بازخوانی و معرفی کارنامه علمی و عملی ایشان، با برگزاری همایش‌ها و جلسات تخصصی همت گمارد.

آن عالم فرزانه با حسن تدبیر و تلاش، مرکز جهانی اسلامی لندن را در شرائط دشوار فعال و مدیریت نمود و اقامه امر اهل بیت علیهم‌السلام و حمایت معنوی از مسلمانان و شیعیان را در اروپا وارد مرحله جدیدی کرد و با تمام توان در راه پیشبرد اهداف رفیع اسلام و مکتب تشیع در آنجا و بعدها در امریکا تلاش ‌کرد و این‌جانب خود از نزدیک، ناظر گوشه‌ای از خدمات مخلصانه ایشان بودم. جزاه الله عن الاسلام والمسلمین خیر الجزاء.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی و بیت معظم مصباح‌زاده، خصوصاً به فرزندان گرامی و عزیز ایشان، فاضل گرانمایه جناب حجت الاسلام آقای محمدعلی مصباح‌زاده و جناب آقای دکتر اسماعیل مصباح‌زاده و به دختران محترمشان تسلیت عرض می‌نمایم.

از خداوند متعال می‌خواهم در این روز رحمت، روح پاک آن مرحوم را با حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌آلاف‌التحیة‌والثناء محشور نماید.‌

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
علی کریمی جهرمی
قم المقدسه
۱۱ ذی‌القعده ۱۴۴۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha