جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیر قرآن اوقاف

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر توجه بیشتر به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، به عنوان دو گنجینه گران بها از سخنان امیرالمؤمنین و امام سجاد (علیهما السلام)، برگزاری مسابقات بین المللی را ابزار مناسبی برای صدور پیام قرآن، اهل بیت (علیهم السلام) و انقلاب اسلامی به جهانیان دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قرآن در دیدار رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به عنوان بزرگترین ظرفیت‌های جهان اسلام معرفی کرد و ضمن اشاره به حدیث ثقلین گفت: پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) در حدیث ثقلین، ما را به تمسک به کتاب خدا و عترت خویش امر کرده است. نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از مصادیق بارز آثار عترت محسوب می‌شوند و باید سرمایه گذاری بیشتری بر آن‌ها صورت پذیرد.

وی با اشاره به تأثیرات مثبت مسابقات بین المللی قرآن در معرفی وجهه قرآنی جمهوری اسلامی و مذهب تشیع افزود: در گذشته شیعه را به تحریف قرآن متهم می‌کردند؛ اما برگزاری همین مسابقات بین المللی و شرکت قاریان ایرانی در مسابقات سایر کشورها سبب شد تا علاوه بر رفع این شبهه، استعدادها و ظرفیت‌های داخلی شکوفا شود و علاوه بر قرائت، تفسیر و ترجمه نیز رونق یابد.

امام جمعه قم ضمن اشاره به نقش هدایت گری قرآن در جامعه گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید «یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُمْ مَوْعِظَهٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًی وَرَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ.» یعنی کسانی مشمول رحمت الهی می‌شوند که هدایت شده باشند و کسانی مشمول هدایت الهی می‌شوند که دل‌های آنان نورانی باشد و نورانی شدن دل، از رهگذر تأثیر آیات قرآن امکان پذیر است. آیات قرآن این توانایی را دارند که انسان را متحول سازند.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در رابطه با قرآن پیشرفت‌های زیادی داشته است و حتی کودکان و نوجوانان نیز با قرآن آشنا هستند؛ اما باید به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز، به عنوان دو گنجینه گران بها، توجه بیشتری شود؛ البته رشته‌های تخصصی مرتبط با این دو کتاب ارزشمند در حوزه علمیه به وجود آمده است؛ اما باید پیام نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در عرصه بین المللی نیز مخابره شود.

شایان ذکر است: در ابتدای جلسه، حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، گزارشی از وضعیت مسابقات قرآنی داخلی و بین المللی این سازمان ارائه کرد و گفت: در دوران کرونا، جمهوری اسلامی تنها کشوری بود که مسابقات بین المللی قرآن را به شیوه‌ای نوین برگزار کرد و امسال نیز چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی داخلی و سی و پنجمین دوره از مسابقات بین المللی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha