پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضایی

حوزه/ حجت‌الاسلام رضایی گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا پیش نماز مسجد جایگاه اصلی خود که همان امام جماعت است را پیدا کند که لازمه این کار برنامه ریزی عمیق، صحیح و هدفمند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام احمد رضایی، در تشریح برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در راستای ارتقاء و تعالی امامان محله، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت امامان محله و تبلیغ است که باید به کار گرفته شود و باید ائمه جماعات از پیش نمازی صرف در مساجد خارج شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه نگاه امامین انقلاب و حتی مردم یک نگاه تمدنی نوین است این را می‌طلبد که شبکه ای هدفمند و با افق دید وسیع ایجاد شود.

وی در ادامه یادآور شد: باید همه دست به دست هم دهیم تا پیش نماز مسجد جایگاه اصلی خود که همان امام جماعت است را پیدا کند که لازمه این کار برنامه ریزی عمیق، صحیح و هدفمند است.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه در خراسان جنوبی سعی سازمان تبلیغات در اجرای برنامه های منسجم و هدفمند بوده است، خاطر نشان کرد: ما ضمن ایجاد زیر ساخت برای شبکه امامت اقداماتی در جهت ایجاد شبکه تبلیغی و حرکت به سوی جایگاه اصلی پیش نمازان مساجد که همان امامت است صورت گرفته و درصدد اجرای برنامه های مفید در این راستا هستیم.

وی در ادامه به بعضی از این اقدامات اشاره و گفت: یکی از برنامه ها و اقدامات ایجاد هیئت اندیشه ورز که متشکل از مسئولین ارشد نهادهای حوزوی تحت اشراف نماینده ولی فقیه بوده که با استفاده از این هیئت توانستیم به نتایج پرثمر برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی، عملیاتی شدن برنامه هایی که توسط هیئت اندیشه ورز ارائه شده بود را یکی از این نتایج دانست و عنوان کرد: برنامه های این هیئت در کف میدان عملیاتی می‌شود و در این راستا استان را به ۴ قسمت تقسیم کرده و جلسات و کارگاه های تبیینی برای امامان محله در مناطق مختلف استان برگزار می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه این جلسات و کارگاه ها مثمر ثمر بوده و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین است، تصریح کرد: هر ۴۵روز برنامه هم اندیشی و مباحثه می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی در ادامه به نقش امام محله اشاره کرد و افزود: وقتی امام محله علم و هنر داشته باشد و آمادگی ایفای نقش داشته باشد می‌تواند موفق باشد که البته این باید به کمک دست اندرکاران و ارکان هر مسجد باشد و همه آن‌ها را نیز پای کار بیاورد .

وی در پایان به اقدامات بنیاد هدایت اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های کار بنیاد هدایت این است که همه جامعه هدف را می‌بیند هم همه همکاران و مسئولین ادارات و هم همه شبکه تبلیغی دیده می‌شوند، بنابراین آثار و برکات آن را در آینده همه خواهند دید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha