جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علی قاضی عسکر

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به شبهات روزافزون دشمنان اسلام در فضای مجازی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی دنیا، تسلط مبلغین به مسائل روز، زمان شناسی، آشنایی با شرایط حاکم بر مسائل سیاسی جهان، آشنایی با مکاتب و نحله های فکری و... برای پاسخگویی به انبوه شبهات موجود بیش از گذشته احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، در جمع طلاب و روحانیون افغانستانی شهرستان ری، در حوزه علمیه مکتب الصادق(ع)، به تبیین وقایع صدر اسلام و تلاش های مجاهدانه و رنج های بسیار پیامبر اکرم(ص) در مسیر تبلیغ دین مبین اسلام و شرایط به وجود آمده پس از رحلت پیامبر(ص) پرداخته و اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) بعد از حدود چهارده قرن، انقلابی را به پیروزی رساند که نه تنها یک رژیم ۲۵۰۰ ساله را ساقط نمود بلکه در عرصه بین المللی، معادلات دشمنان را دست خوش تغییر ساخته و نام اسلام و شیعه را در جهان احیا کرد.

وی افزود: پس از انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) به دور از تفکرات ناسیونالیستی، با تفکر و شعار حمایت از مستضعفان و مظلومان جهان اعم از شیعه و سنی در مقابل مستکبران جهان ایستاد؛ و با مستکبران به شدت مقابله کرد، حمایت امام از فلسطین، بوسنی هرزگوین و...که اکثر جمعیت آنان را اهل سنت تشکیل می دهند، به خوبی نمایانگر این تفکر حضرت امام است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) شعار انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از مظلومان جهان را برگرفته از اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام بیان کرده و گفت: امام خمینی(ره) می فرمودند: ما علیرغم نیت های ناپاک دشمنان اسلام، انقلاب اسلامی را به دنیا صادر خواهیم کرد؛ این فرمایش امام بیانگر آن است که ما نه از طریق جنگ بلکه با گسترش مفاهیم و آموزه های ارزشمند و والای مکتب اهل بیت علیهم السلام، اسلام را به دنیا صادر می کنیم و امروز الحمدلله این هدف امام محقق شده و ایران در عرصه جهانی نقش آفرین است.

وی با اشاره به فتنه ها و تلاش های بی ثمر غرب در راستای تضعیف جبهه مقاومت و استیصال و رسوایی رژیم صهیونیستی در حوادث اخیر و البته شکست های مفتضحانه آمریکا در منطقه خاور میانه و غرب آسیا افزود: با وجود شرایط کنونی، وظیفه همه مسلمانان در تمامی جهان، انسجام بیشتر و تقویت جبهه مقاومت در عرصه بین الملل با هدف اعتلای اسلام است، که خوشبختانه در این مسیر توفیقات روزافزون نصیب طرفداران انقلاب اسلامی در منطقه شده و به لطف الهی بستر برپایی حکومت عدل حضرت مهدی(عج) فراهم گردیده است.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واجبات رفتاری مبلغان و روحانیون در مسائل اجتماعی و تبلیغی، اظهار داشت: اکنون باید هر فردی که نسبتی با اسلام، نظام و انقلاب دارد، در رفتار و گفتار به گونه ای عمل کند که مردم نسبت به دین و روحانیت بدبین نشوند و موجبات جذب بیش از پیش آحاد مختلف مردم به اسلام و انقلاب را با مطابقت گفتار و عمل فراهم آورند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ادامه داد: تبیین صحیح دین و تشریح آن مطابق زمان و ملاحظات کنونی دنیای جدید با توجه به اصل مخاطب شناسی به ویژه در حوزه نوجوانان و جوانان، از مسائل مهم پیش روی مبلغین است که باید نسبت به آن ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به حدیث امام رضا(ع) که فرموده اند: "امر ما را احیاء نمایید؛ سوال شد که چگونه امر شما احیا می شود؟ فرمودند: علوم ما را فراگرفته سپس به مردم بیاموزید، اگر مردم زیبایی های کلام ما را بدانند از ما تبعیت خواهند کرد" و نیز با اشاره به آیه "فَبِما رَحمَه مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم وَ لَو کُنتَ فَظًّا غَلیظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِکَ" اظهار داشت: یکی از مهمترین راه های توسعه و نفوذ اسلام در قلوب، محبت و مهربانی است؛ پیامبر اسلام(ص) همواره خود را به زحمت می انداختند تا مردم را با عطوفت و مهربانی جذب و هدایت کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به شبهات روزافزون دشمنان اسلام در فضای مجازی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی دنیا، تسلط مبلغین به مسائل روز، زمان شناسی، آشنایی با شرایط حاکم بر مسائل سیاسی جهان، آشنایی با مکاتب و نحله های فکری و... برای پاسخگویی به انبوه شبهات موجود بیش از گذشته احساس می شود.

وی ادامه داد: تمرکز بر مسائل علمی و پژوهشی، استفاده بهینه از فرصت ها، دوری از حواشی، رعایت تقوا، تهجّد و توسل به اهل بیت علیهم السلام باید سرلوحه سلوک اخلاقی همه طلاب عزیز باشد تا ان شاءالله بتوانند برای جامعه نافع و منشأ اثر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در پایان نگاه ویژه اسلام به برادری و انسجام میان مسلمانان را سبب همبستگی تمامی مسلمانان در نقاط مختلف دنیا عنوان کرده و خاطر نشان ساخت: اسلام مرزها را میان مسلمانان برداشته و این همبستگی و همدلی میان مسلمانان اختصاص به شیعیان ندارد بلکه این اتحاد با برادران اهل سنت نیز می تواند جبهه گسترده اسلامی در مقابل تفرقه انگیزی ها و فتنه های دشمنان اسلام در سراسر جهان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha