سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1030254
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
رئیس قوه قضائیه وارد شهر مقدس قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس دستگاه قضا، امروز در صدر هیئت عالی قضایی به شهر مقدس قم سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در هفتمین سفر رسمی استانی خود امروز پنجشنبه ۲۶ خرداد در صدر هیئت عالی قضایی به شهر قم سفر کرده است.

بر اساس این گزارش: وی، در بدو ورود ضمن زیارت مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه (س) بر سر قبور مراجع و علما فقید مدفون در جوار این مضجع مطهر از جمله حضرات آیات بهاءالدینی، بهجت، اراکی، گلپایگانی،مشکینی، یزدی، هاشمی‌شاهرودی، مصباح  و... حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات آنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد؛ همچنین مورد استقبال آیت‌الله سعیدی تولیت حرم و نماینده ولی‌فقیه در استان و شاهچراغی استاندار و همچنین سایر مقامات استانی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بدو ورود به استان قم، فرزند شهید مدافع حرم «ابراهیم عشریه» با اهداء گل ورود رئیس دستگاه قضا به این استان را خیرمقدم گفت.

رئیس قوه قضائیه نیز طی سخنانی اشاره به اهداف سفرهای استانی هیئت عالی قضایی، اظهار کرد: قم وطن اصلی ماست؛ هدف از سفر به این استان، ابتدائا برای زیارت مرقد مقدسه و دیدار با مردم متدین و انقلابی و علمای بزرگ و مراجع عظام است؛ همچنین در جریان این سفر مطابق سفرهای پیشین استانی، بررسی مسائل و رفع مشکلات بخش قضایی و غیرقضایی استان در دستور کار است.

رئیس عدلیه با بیان اینکه سایر مقامات و مسئولان ارشد دستگاه قضایی در سفر به قم، وی را همراهی می‌کنند، به حضور این مدیران عالی قضایی در نقاط مختلف این استان جهت بررسی مسائل و مشکلات قضایی و غیرقضایی مردم و سرکشی به مراکز قضایی استان اشاره کرد و بیان داشت: قم مرکزی مقدس است؛ امیدواریم بتوانیم در جریان این سفر در راستای رفع مسائل و مشکلات قضایی و غیرقضایی استان قم اقدامات لازم را انجام دهیم.

گفتنی است: تعدادی از مردم و زائران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در شبستان امام خمینی حرم مطهر با رئیس قوه قضائیه دیدار کردند و به بیان مسائل و مشکلات خود در حضور رئیس عدلیه و سایر مقامات قضایی پرداختند.

برخی از دیدارهای وی، دیدار با علما، اقشار مختلف مردم، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان قم، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی می باشد.

سفر استانی هیئت عالی قضایی به استان قم طبق برنامه ریزی به عمل آمده مقرر بود در پنجشنبه هفته گذشته (۱۹ خرداد)برگزار شود، اما به سبب کسالت پیش آمده برای رئیس دستگاه قضا به توصیه پزشکان، این سفر به امروز موکول شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha