سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ی

حوزه/ امام جمعه آران و بیدگل بر لزوم اجرای عدالت اقتصادی در کشور تاکید کرد و گفت: عدالت در این نیست که کارگری بعد از ۳۰ سال زحمت نتواند یک خانه ۵۰ متری داشته باشد و دیگری ده ها خانه برای خود و هفت پشتش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، شامگاه چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در جلسه شورای اداری آران و بیدگل که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور میدانی رئیس جمهور و هیئت دولت در جمع مردم به ظرفیت های گردشگری، حوزه های علمیه، هیئات مذهبی، مساجد، فعالیت های قرآنی و... شهرستان اشاره کرد و گفت: از رئیس جمهور عزیز کشورمان انتظار داریم جهت آشنایی با این ظرفیت ها و دیدار با مردم شهید پرور و ولایت مدار سفر جداگانه ای به آران و بیدگل داشته باشد .

وی با انتقاد از پایین بودن فاصله خرید قیمت محصولات کشاورزی تا رسیدن به دست مصرف کننده، تصریح کرد: چرا باید قیمت فروش محصول یک کشاورز با یک سال زحمت پایین تر از رسیدن به دست مصرف کننده باشد و واسطه با یک روز آن محصول را با چندین برابر بفروشد؟

امام جمعه آران و بیدگل به بالا بودن هزینه تولید محصولات کشاورزی اشاره و ابراز کرد: عدم نظارت جدی و ناکارآمدی قوانین موجود متاسفانه موجب افزایش قیمت ها شده است. چرا باید بعضی از کالاها بر اساس اسنادی که در دست دارم طی هفته گذشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته اند؟

وی به عدم نظارت جدی و برخوردهای قانونی نسبت به جرم های واضح فرهنگی در معابر، مجامع عمومی، بازار و بعضی دستگاه های دولتی اشاره کرد و افزود: متاسفانه گاهی در فیلم های رسانه ملی، بدحجابی و صحنه های تا حدودی مستهجن به نمایش گذارده می شود.

وی ، با بیان اینکه مردم آران و بیدگل از وجود ریزگردها و بعضی از آلودگی های زیست محیطی رنج می برند خاطرنشان کرد : از دولت سیزدهم انتظار داریم با تشکیل کارگروه‌هایی نسبت به رفع این معضل اقدامات جدی تری را به عمل آورد.

امام جمعه آران و بیدگل بر لزوم اجرای عدالت اقتصادی در کشور تاکید و تصریح کرد: آموزه های دینی این را نمی گوید که حقوق یک کارگر ۵ الی ۶ میلیون تومان باشد و عده ای در عرض یک سال میلیون ها تومان به جیب بزنند. عدالت در این نیست که کارگری بعد از ۳۰ سال زحمت نتواند یک خانه ۵۰ متری داشته باشد و دیگری ده ها خانه برای خود و هفت پشتش داشته باشد.

وی بر لزوم بر نظارت جدی بر فضای مجازی تاکید کرد و یاد آور شد: با توجه به اینکه فضای مجازی دغدغه مقام معظم رهبری است و آسیب های فراوانی را به جامعه و خانواده ها وارد می کند باید ساماندهی شود.

امام جمعه آران و بیدگل بر پیگیری اجرای صحیح پروژه های جاده ای و استحصال دریاچه نمک تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عظیمی از دریاچه نمک به آران و بیدگل تعلق دارد، از دولت انتظار داریم زمینه لازم بهره برداری منابع این دریاچه برای شهرستان را فراهم نماید .

وی در پایان برلزوم ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد و گفت: به دلیل تقدیم بیش از ۸۴۰ شهید، صدها جانباز، آزاده و رتبه نخست ایثارگری آران و بیدگل در کشور، از دولت انتظار داریم نسبت به ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در این شهرستان اقدام لازم به عمل آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha