پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ضرغامی

حوزه/ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امروز در فضای مجازی به دلیل عملکرد بعضی ها، فشار سنگینی بر روحانیت وجود دارد، ولی روحانیت در پایین ترین سطح معیشت زندگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سید عزت الله ضرغامی، پیش از ظهر امروز همزمان با سفر رئیس جمهور به اصفهان، با حضور در جمع طلاب و روحانیون در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه من گفتگوی مشروح راجع به مشکلات روحانیت داشتم و معتقدم روحانیت مظلوم ترین قشر است، اظهار کرد: امروز در فضای مجازی به دلیل عملکرد بعضی ها، فشار سنگینی بر روحانیت وجود دارد، ولی روحانیت در پایین ترین سطح معیشت زندگی می‌کنند .

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه امروز روحانیت بیش از هر زمان دیگر وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی و اصل اسلام را دارد، اظهار کرد: باید در این مسیر انتقادات را شنیده و نواقص را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز دولت وارث مشکلات گسترده ای است، یادآور شد: رشد اقتصادی اخیر کشور خوب شد و دیروز رئیس بانک مرکزی گزارش داد که نسبت به گذشته رشد خوبی حاصل شده است؛ دولت در شروع خوب کار کرد، ولی مشکلات دیگری از جمله گرانی ها پیش آمده و هرچه درآمد کسب می‌شود صرف بدهی ها می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه رئیس جمهور وقت متعارفی برای اصفهان می گذارد، تصریح کرد: من تجربه حضور در کابینه چهار دوره رؤسای جمهور را دارم، هیچ کدام مثل حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نبودند؛ رئیس جمهور در برابر مشکلات دستور می‌دهد، پیگیری می‌کند و برای همه اینها برنامه دارد.

وی با اشاره به جراحی اقتصادی، تاکید کرد: این انتخاب نبود، ضرورت اجتناب ناپذیر بود، چون ارز ترجیحی نبود که بخواهیم این کار را نکنیم؛ دولت قبل همه ذخایر ارزی را مصرف کرده بود و به گفته معاون برنامه و بودجه دولت دوازدهم، ۱۸ میلیارد دلار ارزی که برای کالاهای اساسی دادند اصلا وارد کشور نشد؛ دولت سیزدهم اگر ارزی پیدا کند مستقیم به مردم می‌دهد، ولی کار سنگینی است و زمان می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یا الله IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 2
    در این حرف شکی نیست اما مهم اینه که مردم باور کنند، متاسفانه مردم رفتار خلاف عرف و شرع برخی روحانی نماهای مسئول را پای طلبه های مظلوم می‌گذارند
    • مهدی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 1
      روحانیت واقعا قشرمظلوم و کم درآمد جامعه هستند
  • رضا IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 1
    در حال حاضر می توان روحانیت را به دو گروه خاص و عام تقسیم کرد روحانیت عام در میان مردم عادی زندگی میکند و علاوه بر مشکلات معیشتی حاد از انواع آسیبهای اجتماعی هم رنج می برد و تقصیری هم در وضعیت موجود ندارد اما روحانیت خاص شرابطی کاملا برعکس دارد