سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علاسوند

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: باید با بهره گیری از استعداد جامعه مدنی در حوزه ترویج ایدئولوژی نهاد خانواده، از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده حداکثری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم فریبا علاسوند در ارائه مقاله خود با موضوع «ایمان به خداوند و ایدئولوژی خانواده» در همایش ملی «ایمان و چالش‌های عصر جدید» که امروز در سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، خانواده را از چالش‌های عصر جدید عنوان کرد و ابراز داشت: بخش قابل‌توجهی از خانواده‌ها در عصر جدید، ایدئولوژیک محور نیستند و نگاه تفاوت محور و پست‌مدرنیستی به خانواده موجودیت‌های آن را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان این که نگاه ایدئولوژیک ادیان به خانواده از یک سری تمامیت‌ها حراست می‌کند، اظهار داشت: برخی از روشنفکران مذهبی خانواده را قراردادی تابع از نیازمندی‌های هر عصر تعریف می‌کنند.

وی با بیان این که ارتباط حقوقی اعضای خانواده و منصب‌ها در خانواده برگرفته از نگاه ایدئولوژیک است، مسئله اهداف را از نکات مورد غفلت قرار گرفته در عرصه خانواده توصیف کرد و یادآور شد: درباره زنان و مردان سه اصل «زن و مرد از یک حقیقت هستند»، «تفاوت‌ها» و «تولیدمثل» مورد وفاق تمام ادیان است.

استاد حوزه علمیه خواهران، در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت بحث‌های ایجابی در مباحث علمی اشاره کرد و یادآور شد: با وجود همه هجمه‌ها، جامعه ایرانی جامعه‌ای خانواده محور است و در تشکیل خانواده ایده همراهی با زوج را موردتوجه قرار می‌دهند.

وی با بیان این که جریان خانواده گرا در عرصه بین‌الملل بسیار قدرتمند بوده، در مقابل قوانین ضد خانواده ایستادگی می‌کنند، اظهار داشت: خانواده امکان ائتلاف بزرگ با جریان‌های مختلف بین‌المللی را امکان می‌سازد؛ اگر احساس کنیم منکوب هستیم، هیچ کاری نخواهیم توانست انجام دهیم.

علاسوند، بر اهمیت فعال‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش برای اصلاح و بازآوری تربیت اشاره کرد و گفت: ایدئولوژی خانواده با تمام ملاحظات باید به شکل قدرتمند در نهاد خانواده به بحث‌وبررسی گذاشته شود.

وی با بیان این که یک نهاد «ان‌جی‌او» در آمریکا سالانه ۳۰۰ مقاله در حوزه خانواده را به ۲۵۰ کنگره بین‌المللی ارائه می‌کند، اظهار داشت: جامعه‌ها، چه بخواهیم چه نخواهیم مدنی شده‌اند؛ باید با بهره‌گیری از استعداد جامعه مدنی در حوزه ترویج ایدئولوژی نهاد خانواده، از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده حداکثری صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha