جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رئیس قوه قضائیه با آیت الله نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر خدمت رسانی به مردم اظهار کردند: باید بدانیم ستون دین مردم می باشند و مردم سرافراز ایران در تمامی صحنه‌ها پشتیبان نظام مقدس اسلامی بوده و هستند و در تمام صحنه ها حضور فعال دارند از این رو باید در رأس امر خدمت به مردم مورد توجه قرار گیرند و مشکلاتشان رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی  امروز در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضائیه که به قم سفر کرده است، با اشاره به عهد نامه امیرالمومنین (علیه السلام) به مالک اشتر منصب قضا و جایگاه قضاوت را بسیار مهم توصیف کرده و افزودند: حضرت امیرمومنان علی (علیه اسلام) به مالک اشتر فرمودند: کسانی را برای قضاوت انتخاب کن که در میان مردم افضل باشند و در رفع مشکلات مردم دلسوز و در هنگام اجرای حکم قاطع باشند. از این رو باید کسانی برای قضاوت انتخاب شوند که قاطع ترین افراد باشند و قوانین حقوقی را به خوبی بدانند.

این مرجع تقلید در ادامه پشتیبانی از قضات را بسیار ضروری دانسته و یکی از راه های اجرای عدالت در جامعه را وجود قضات آگاه و دلسوز بیان نمودند و خاطرنشان کردند: باید تلاش کرد مشکلات مردم با جدیت حل و فصل شود تا در جامعه تبعیض و بی عدالتی ریشه کن شود.

ایشان در ادامه با تاکید بر خدمت رسانی به مردم اضافه کردند: باید بدانیم ستون دین مردم می باشند و مردم سرافراز ایران در تمامی صحنه‌ها پشتیبان نظام مقدس اسلامی بوده و هستند و در تمام صحنه ها حضور فعال دارند از این رو باید در راس امر خدمت به مردم مورد توجه قرار گیرند و مشکلاتشان رفع شود.

معظم له پیاده سازی آرمان های امام راحل را یکی از خواسته های مهم مردم و روحانیون بیان نمود و با انتقاد از بعضی نارسایی های موجود به مسئله گرفتن دیر کرد در بانک ها اشاره نمود و افزودند: در اسلام ربا حرام است، نباید جامعه اسلامی بدان گرفتار شود ربا هر جامعه ای را به تباهی و گمراهی می کشاند و بنده بارها در این رابطه تذکر داده ام.

این مرجع تقلید در پایان با تقدیر از خدمت صورت گرفته در دستگاه قضاء بیان داشتند: فکر و اندیشه شما در دستگاه قضا تاثیر گذار بوده و امیدواریم با همین فکر و اندیشه در دستگاه قضا شاهد اجرای عدالت در جامعه باشیم. ایشان ادامه دادند: باید توجه داشت اجرای عدالت در جامعه امری مشکل است ولی نباید از اجرای آن غفلت کرد و دست از تلاش برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha