دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ جلسه هم اندیشی دبیران ستادهای راهبردی حوزه در روستای خاوه

حوزه/ ستاد راهبری، ستادی است فرابخشی که ظرفیت های نخبگانی و موسسات حوزوی را هماهنگ و هم‌افزا می کند و در عرصه های ملی و فرا ملی فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین پناه دبیر ستاد راهبری آموزش و پرورش حوزه های علمیه در جلسه هم اندیشی دبیران ستادهای راهبردی حوزه های علمیه که در اردوگاه فاطمة الزهرا سلام الله علیها در شهرستان کهک برگزار شد، ضمن اشاره به تفاهم نامه با حوزه‌های علمیه خواهران و تعامل با مجموعه های حوزوی در تعریف کلی از ستاد های راهبری، ابراز داشت: ستادهای راهبردی ساختار جدید در حوزه‌های علمیه است که بیش از یک سال است فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: دلیل راه اندازی ستادهای راهبردی این بود که حاکمیت دینی، وظیفه اقامه دین را بر عهده دار و ولی فقیه این وظیفه را بر عهده حوزه های علمیه قرار داده و وظیفه حوزه را اقامه دین دانسته اند، لذا مدیر حوزه خود را موظف به اقامه دین در ساختارهای حکومتی می داند.

دبیر ستاد راهبری آموزش و پرورش، تصریح کرد:با توجه به فراخور نیاز و تکثر ستادهای راهبری این امر به اشخاص متخصص امر واسپاری شده است و بیش از ۳۰ ستاد شکل گرفته که در این زمینه با فعالین این عرصه ها، نشست هایی برگزار و رایزنی ها صورت گرفته است.

وی در بیان حلقه های مفقوده حوزه، ابراز داشت: در جهت اقامه دین، حلقه های مفقوده ای وجود دارد نه به این معنا که دین در جامعه شناخته شود، بلکه دین در جامعه اجرا و مبانی آن پیاده سازی شود و این امر نیاز وجود اندیشکده‌های سیاست گذاری و برنامه های راهبردی و رصد و پایش جریانات جامعه در عرصه های مختلف است.

حجت الاسلام حسین پناه، ضمن بیان شکل گیری پژوهشکده‌های نقد در راستای تدوین قانون، گفت: ستاد های راهبری خود را متعلق به حوزه می دانند، چرا که قرار است از خواستگاه حوزه این امر انجام شود و به معنای این نیست که صرفا تنها در این جایگاه حوزوی باشند، بلکه در جهت وسیع در جامعه اعم از مطالعاتی، تصمیم سازی و برنامه ریزی و اجرا راهبری می کنند.

وی در بیان تعریف ستادهای راهبری، ابراز داشت: ستادی است فرابخشی که ظرفیت های نخبگانی و موسسات حوزوی را هماهنگ و هم افزا می کند و در عرصه های ملی و فرا ملی فعالیت می کنند.

دبیر ستاد راهبری آموزش و پرورش، در بیان ترکیب اعضای ستاد های راهبری خاطرنشان ساخت: هر ستاد راهبری متشکل از اعضای حقیقی که فعالان عرصه متناظر با ماموریت ستاد و اعضای حقوقی که از نهاد های حوزوی و غیر حوزوی ذی ربط با ماموریت ستاد می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha