پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه رودسر

حوزه/ حجت الاسلام روحانی گفت: در این شرایط بد اقتصادی اگر بازاری انصاف داشته باشد، می‌تواند از مردم دستگیری کند و با سود کم جنس خودش را به فروش برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام تقی روحانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رودسر با دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: با توجه به آموزه‌های اسلام، اسراف در همه چیز حرام است، در خوراک در پوشاک در مصرف انرژی و.... . در بازار و اماکن صرفه جویی وجود ندارد، در جلوی یک میوه فروشی چندین لامپ روشن است تا چند کیلو میوه بفروشد، و کسی هم بر این‌ها نظارت نمی‌کند.

وی ادامه داد: البته مسئولین گفته‌اند که پرمصرف‌ها جریمه خواهند شد، و کم مصرف‌ها هم رایگان می‌شوند، این نوع تشویق و جریمه خوب و مناسب است، اما کافی نیست، این‌ها ابزار هستند و باید جلوگیری صورت بگیرد. در دنیای بحران انرژی، هیچ کشوری مثل کشور ما غروب‌ها بازارشان نورافشانی ندارد. بعضاً یک مغازه ۳۰ لامپ روشن دارد.

خطیب جمعه رودسر تصریح کرد: در منازل مردم رعایت می‌کنند، و باید این رعایت و کمک به انرژی و دولت در همه جا صورت بگیرد تا شاهد دو ساعت قطعی برق نباشیم.

حجت الاسلام روحانی با تشکر از حضور ۵ ساله مردم در مراسم شهید امنیت، شهید عشوری گفت: امام خمینی(ره) فرمود: «۵۰ سال عبادت می‌کنید، وصیت نامه شهدا را هم بخوانید.»

وی ادامه داد: شهید عشوری در وصیت نامه خود آورده است: «شبی در عالم خواب خود را در مکانی دیدم که پشت‌دری به حالت انتظار ایستاده‌ام، پس از چند لحظه اجازه ورود به من داده شد. من نیز به داخل اتاق رفتم. ناگهان دیدم مردی با لباس عربی تمام سیه و بی‌سر درحالی‌که خون بر لباسش جاری است در برابرم ایستاده، در همین لحظه و در عالم خواب در مقابل آن مرد بی‌سر به زمین افتادم و هیچ‌گونه توانایی تکلم و حرکت نداشتم. در همین حین صدایی به گوشم رسید که چشمانت را باز کن، با زحمت بسیار فقط توانستم چشمانم را باز کنم. سپس به من ندا رسید که این مرد بی‌سر امام مظلومت حسین بن علی (ع) است. پس از چند لحظه که از آن حال خارج شدم، دیدم اباعبدالله (ع) با سر مبارک و لباس زیبایی که به تن داشتند در سمت راست من و بافاصله‌ای اندک به روی منبر نشسته‌اند و به من خیره شده‌اند و درحالی‌که لبخندی نیز به لب داشتند در عالم خواب به خود نهیبی زدم و گفتم که اگر این فرصت را از دست بدهی عمرت سراسر تباه‌شده است. با هر مشقت و سختی که بود کشان‌کشان خود را به اولین پله منبر امام حسین (ع) رساندم و پله اول منبر ایشان را به دست گرفتم ، وجود نازنین اباعبدالله (ع) درحالی‌که با تبسم به من نگاه می‌کرد از من پرسیدند: چه می‌خواهی؟ عرض کردم مولا جان فقط می‌خواهم که برات شهادت مرا امضاء کنید. با همان لبخندی که بر لبان مبارکشان نقش بسته بود، سر مبارک خود را به حالت رضایت تکان دادند.»

شهید عشوری در بخش دیگری از وصیت نامه خود آورده است: ای کسانی که امروز صدای من را می‌شنوید: مبادا پدر و مادرم را ملامت کنید که چرا اجازه دادید به تنها فرزند پسر شما در این شغل پرمخاطره مشغول به کار شود! اگر من تنها پسر پدر و مادرم بودم، مگر نمی‌دانید و نشنیده‌اید که امام حسین (ع) نیز تنها یک علی‌اکبر (ع) داشت، مگر نمی‌دانید که مولایم حسین (ع) فرزند شش‌ماهه خود را فدای اسلام کرد.

امام جمعه رودسر با تشکر از عوامل نظامی، انتظامی، مجموعه سپاه، ارتش و اطلاعات گفت: این عزیزان جانشان را فدای امنیت این سرزمین می‌کنند، و در جایی هم که شهید می‌شوند، بعضاً بخاطر مصلحت، شهادتش گفته نمی‌شود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به هفته اصناف و بازار، گفت: در این شرایط بد اقتصادی اگر بازاری انصاف داشته باشد، می‌تواند از مردم دستگیری کند و با سود کم جنس خودش را به فروش برساند.

وی در مورد تشکیل جهاد سازندگی و ادغام آن با جهاد کشاورزی، گفت: در آن زمان که این اقدام صورت گرفت، بزرگترین خیانت را به جهاد سازندگی انجام دادند؛ بسیاری از مزارع به خاطر بی آبی در حالت مردن هستند، مشکل بی‌آبی نداریم بلکه سوء مدیریت وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha