چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جمعیت

حوزه/ حبیب الله حلیمی، وضعیت جمعیتی کشور را بسیار نگران کننده اعلام کرد و با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، گفت: یک سوم دختران در سن ازدواج، مجرد هستند، یعنی به ۱۰ میلیون دختر مجرد می رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حبیب الله حلیمی، در نشست فرهنگی پژوهشی "راهبرد اسلام در جهت رشد جمعیت"، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل که بصورت حضوری و مجازی برگزار شد اظهار کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی، با همت فرزندان این مرزوبوم بود که تلاش های دشمن به نتیجه نرسید و در جنگ نرم همچنان ادامه دارد. برژینسکی می گوید" از فکر حمله ی پیش دستانه به ایران اجتناب کنید و به مذاکره با تهران ادامه دهید و بازی را طولانی کنید، آمارهای جمعیتی و تغییر نسل به نفع رژیم کنونی نیست و در سال ۲۰۷۰ جمعیت ایران به ۳۵ میلیون نفر خواهد رسید؛ این نگاه، بیانگر آن است که ما باید دقت بسیاری بر این موضوع داشته باشیم.

وی با اشاره به آمار وزارت بهداشت اظهار کرد: یک سوم دختران در سن ازدواج، مجرد هستند، یعنی به ۱۰ میلیون دختر مجرد می رسیم؛ به اعتقاد بنده باید سن ازدواج دختران ۱۴ تا ۲۵ سال و سن ازدواج پسران ۱۸ تا ۲۵ سال باشد؛ جوانان با افزایش سن دچار تردید شده و از جایی به بعد دچار سختگیری های خاصی می شوند که به راحتی قادر به تصمیم گیری در این زمینه نیستند.

حلیمی با اشاره به مقاله ای با عنوان «بررسی نقش تعداد فرزند در تربیت صحیح»، اذعان کرد: هرچه تعداد فرزندان بیشتر باشد، تربیت آنها بهتر است؛ این نتیجه بر اساس آمار میدانی و تجربه ۳۰ سال مشاوره خانوادگی است؛ آنچه روند فرزند آوری را بیشتر می‌کند، رویکرد فکری ما به مقوله ی فرزند دار بودن است؛ در قدیم فرزند بیشتر را سرمایه و اکنون با وجود پیشرفت علوم مختلف و علم پزشکی، درد سر می دانند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: جمعیت عامل قدرت و امنیت است؛ همان طور که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی شعار امام خمینی(ره) مبنی بر بسیج ۲۰ میلیونی بر اساس جمعیت بود، با بالا رفتن سن جمعیت کشور خود به خود قدرت جسمی کم می شود و عامل قدرت و امنیت جامعه به آن معنایی که بتواند امنیت فیزیکی و سخت را در کشور تامین کند، حاصل نمی شود.

وی تاکید کرد: جمعیت عامل رشد اقتصاد است و باعث فقر نیست؛ کشور چین با یک میلیارد و چهارصد میلیون جمعیت توانسته از آن استفاده درست داشته باشد. هند با این تراکم جمعیتی اگرچه دارای قشر فقیر است، اما از جنبه های مختلف کشاورزی، اقتصادی، سخت افزاری و ... دارای پیشرفت قابل ملاحظه ای در جهان است؛ امام خمینی(ره) سال ۶۴ در سخنرانی فرمودند، ایران اسلامی، گنجایش ۲۵۰ میلیون جمعیت را دارد.

حلیمی ادامه داد: نرخ جمعیت در کشور ما اکنون ۲/۱ درصد و در سال ۶۷ سه و هفت دهم درصد بوده است و این یعنی ۱۴ درصد خانواده‌های ایرانی اصلا فرزند ندارند و ۳۳ درصد خانوارها فقط یک فرزند دارند و این بسیار نگران کننده است، یعنی در سال ۶۵ هر ده خانوار ایرانی ۳۷ فرزند داشتند وبه طور متوسط غالباً هر خانواده چهار فرزند و الان شده ۱/۲ درصد!

وی اظهار کرد: وقتی ازدواج در برآوردن نیاز جنسی خلاصه شود و این برآوردن نیاز هم به راحتی اتفاق بیفتد، چرا شخص تن به ازدواج بدهد؟؛ مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به این مسئله اشاره کرده اند که فرهنگ غربی به تمام لایه های زندگی ما نفوذ کرده و یکی از آنها سبک زندگی مجردی و فرار از مسئولیت است.

حلیمی افزود: برخی سیاست های غلط دولت های گذشته، تغییر سبک زندگی، کاهش ارزشمندی فرزند آوری، تسهیل و زیبا جلوه دادن طلاق، تقویت فرهنگ رفاه طلبی و مادی گرایی، لذت شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، گسترش بیکاری، سقط جنین و... از دیگر عوامل کاهش جمعیت است.

انتهای پیام ۳۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نامه IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    بعضی دختر ۱۴ ساله هنوز به بلوغ نرسیدن اون وقت بچه ازدواج کنه