جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدناصر میرمحمدیان

حوزه/ مدیرعامل بنیاد هدایت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد هدایت در سال گذشته به آمایش مساجد در قالب مهرواره اوج اشاره کرد و گفت: در این آمایش وضعیت ۵۲ هزار ۹۰۰ مسجد به صورت میدانی ثبت شد؛ آمار مساجد غیر فعال نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سومین نشست هیئت امناء بنیاد هدایت با حضور حجج اسلام والمسلمین میرباقری، رحیمیان، عابدینی، مشهدی آقایی، ماندگاری، عالی، نظافت، پناهیان، برادران، حسینی اراکی، قمی، میرمحمدیان در سالن جلسات شهید مالامیری دفتر قم بنیاد هدایت برگزار شد.

حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت های بنیاد هدایت در سال گذشته پرداخت و گفت: در مهرواره اوج ۵۳ هزار مسجد را شناسایی کردیم و ۲۲ هزار امام به فرمان رهبری مبنی بر ارتقاء فعالیت امامان لبیک گفتند. بیش از ۱۰ هزار نفر هم مسائلی را که نسبت به شناسایی و حل آن ها اقدام کرده بودند ثبت کردند.

وی عنوان کرد: در طول دو سال گذشته برخی عملیات های گفتمان ساز را رقم زده ایم و مهرواره اوج یکی از این عملیات ها بود. برای رقم خوردن این مهرواره اتفاقات جنبی مهمی نیز واقع شد که یکی از آن ها این بود که مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان ها و امامان را در خصوص مهارت حل مسئله آموزش دادیم و مهم این بود که این سخن جا بیفتد که ما باید حل مسئله را بیاموزیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به اجرای طرح مواسات توسط امامان محله گفت: در ابتدای کار همه این طرح را در توزیع بسته های غذایی می دیدند. ما تلاش کردیم در ذهن امامان به عنوان مخاطب ما افق گشایی شود و اینکه بدانند بسته مد نظر ما در حل مسئله بسته وسیعی است و این حل مسئله را امام نباید به تنهایی حل کند بلکه براساس قیام به قسط مردم باید پای کار بیایند.

وی به ارائه آماری از مساجد کشور پرداخت و عنوان کرد: وضعیت ۵۲ هزار ۹۰۰ مسجد در مهرواره اوج به صورت میدانی ثبت شد؛ آمار مساجد غیر فعال کشور نگران است.

ورود همسران مدیران سازمان تبلیغات به موضوع حل مسئله

حجت الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: گام بعدی آموزش حل مسئله به همه مدیران سازمان تبلیغات اسلامی در نشست کوثر هدایت بود و از این تاریخ به بعد خانواده های مدیران هم وارد عرصه شدند و به عنوان راهیار شریکة الامام ها شروع به فعالیت کردند و بدون اینکه هزینه ای افزوده شود برای حل مسائل مرتبط با موضوع خانواده یاریگر امام هستند.

مدیرعامل بنیاد هدایت اضافه کرد: بعد از برگزاری نشست کوثر هدایت اتفاق خوبی افتاد و ما تصمیم گرفتیم تا نظرات بنیاد هدایت را ارائه بدهیم و این را یک بار در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در مشهد تجربه کردیم و متوجه شدیم که فناوری خوبی است. در گام بعدی این نمایشگاه را در دل نمایشگاه بن المللی قرآن هدایت برپا کردیم که کار بسیار دشواری بود.

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز فرصتی برای برگزاری مباحثات علمی در حوزه امامت

وی به برگزاری سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در مسجد جمکران اشاره کرد و افزود: اکثر کسانی که نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بازید کردند ابراز شعف داشتند. این نمایشگاه فرصتی برای برگزاری مباحثات علمی در زمینه موضوع امامت است و روی آن هم می شود کار رسانه ای کرد و عزیزانی نظیر حجت الاسلام والمسلمین عالی برای این برگزاری نشست های علمی در حاشیه نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

مستند مسابقه تلویزیونی «همسایه» به زودی وارد فاز تولید می‌شود

حجت الاسلام میرمحمدیان از تولید مستند مسابقه تلویزیونی «همسایه» خبر داد و گفت: این مستند مسابقه قرار است با همکاری شبکه اول سیما تهیه و پخش شود؛ موضوع آن حل مسئله توسط امامان محله است.

وی به موضوع گعده داری پرداخت و گفت: سبک آموزشی گعده یک نوع فناوری است که ما آن را به امامان آموزش می دهیم و خود ما نیز نشست های خود را با همین مدل برگزار می کنیم. کتاب گعده داری هم تدوین شده و در آن به راهیاران آموزش داده می شود که بتوانند چگونه گعده داری کنند.

گفتنی است، در بخش های مختلف این نشست سایر حضار به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص برنامه های بنیاد هدایت و تدوین سند ملی مسجد پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha