جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسن صدرایی عارف

حوزه/ صدرایی عارف در ارتباط زنده با برنامه مصباح شبکه قرآن و معارف سیما به تشریح بازخوردهای رسانه ای حوزوی، ملی و بین المللی سفر آیت الله اعرافی به چند کشور اروپایی به ویژه واتیکان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حسن صداریی عارف، در ارتباط تلفنی با برنامه مصباح شبکه قرآن و معارف سیما که با موضوع تشریح دستاوردهای سفر آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، شامگاه روز دوشنبه ۳۰ خردادماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه به صورت زنده روی آنتن رفت، درباره انعکاس و ابعاد رسانه ای این سفر در رسانه های مختلف داخلی و خارجی، اظهار داشت: علاوه بر دیدار آقای پاپ، دیدارهای مختلفی هم داخل واتیکان بود در واقع چند کشور دیگر هم برنامه‌هایی انجام شد.

سردبیر خبرگزاری حوزه تصریح کرد: اگر بخواهیم بازتاب رسانه‌ای این سفر را در چند لایه مطرح کنیم یکی فضای رسانه‌های حوزوی بود و در فضای رسانه‌های حوزوی شاهد انعکاس و استقبال رسانه‌ها و درگاه‌های رسانه‌ای حوزویان از این رویداد و اتفاق بودیم.

وی افزود: همان طور که جامعه‌ی حوزوی یک حریتی در بیان رای و دیدگاه دارد، لذا جامعه‌ی حوزوی با دیدگاه‌های متنوع و مختلف را داریم که به راحتی در موضوعات مختلف ابراز نظر دارند و نگاه‌ها لزوما عین هم نیست، اما در این ماجرا یک اجماع نسبی را مشاهده کردیم که استقبال فضای رسانه‌ای حوزوی و حوزویان از این اتفاق بود.

صداریی عارف خاطرنشان کرد: نکته‌ی بعدی که باز اختصاص به فضای رسانه‌ای حوزه داشت، پیام‌های شفاهی و کتبی که حضرت آقا و سایر مراجع تقلید داشتند، بخصوص آیات مکارم شیرازی، سبحانی، نوری همدانی و جوادی آملی که این پیام ها انعکاس خاصی در فضای عمومی و نخبگانی حوزه‌ داشت؛ به بینندگان عزیز برنامه پیشنهاد می‌کنم که به پیام حضرت آیت الله جوادی آملی مراجعه داشته باشند که یک سری مبانی آن جا بیان شده و خیلی قابل اعتنا است.

وی افزود: آیت الله اعرافی دیدارهایی با علما و حوزویانی که در هامبورگ حضور دارند و یا سخنرانی در جمع شیعیان و مسلمانان ایتالیا داشتند که این‌ها یک بازخورد خاصی در فضای رسانه‌ای حوزه داشت.

سردبیر خبرگزاری حوزه گفت: در فضای ملی و بازتاب کشوری هم باز همان انعکاس و استقبال رسانه‌های ملی را داشتیم یعنی در خبرگزاری‌های اصلی کشور از خبرگزاری ایسنا و مهر گرفته تا فارس و تسنیم و صدا و سیما و این‌ها خیلی بازخورد و بازتاب جامع و شامل را داشت.

صدرایی عارف افزود: روزنامه ها هم همین طور؛ پیشنهاد می‌کنم اگر روزنامه‌های مثلا چهارشنبه 11 خرداد را مشاهده بفرمایید تقریبا اکثر روزنامه‌ها در صفحه‌ی اول به این سفر پرداختند که قابل توجه است. یک لایه‌ی دیگر بازتاب منطقه‌ای بود و در فضای رسانه‌های ترکیه، لبنان، عراق، مصر، یمن، قطر و کشورهای دیگر به این سفر پرداختند و بخصوص پیام شفاهی حضرت آقا که به فلسطین و یمن اشاره کرده بودند موجب شد که این اتفاق بازتاب خاصی در رسانه‌های جریان مقاومت داشته باشد.

وی تصریح کرد: صفحات رسمی رهبر معظم انقلاب اسلامی هم که پای کار آمدند و به زبان‌های مختلف این دیدار را پوشش دادند یک موج جدیدی از بازتاب رسانه‌ای را به دنبال داشت. در منطقه‌ی شبه قاره و سایت‌های هندی و اردو زبان حتی بعضی روزنامه‌هایشان به این موضوع و رویداد پرداختند و لایه‌ی آخری که وجود دارد در حوزه‌ی بازتاب رسانه ای بین الملل بود که صفحه‌ پاپ فرانسیس، واتیکان نیوز، گاردین، اسپوتنیک و رسانه متعددی به این سفر پرداختند که در مجموع برآورد مثبتی از بازتاب رسانه‌ای این سفر را ما می‌بینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha