یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ امضا تفاهم نامه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه و انجمن های علمی حوزه

حوزه/ سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، گفت: در بحث برندینگ دانش در فضای علمی، عقب هستیم و کاری نکرده ایم، باید در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، این عقب افتادگی را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه و دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم که در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه برگزار شد، یکی از مسائل بنیادی در مقوله دانش را بسته بندی علم دانست و گفت: ما در بسته بندی علم در سطح کشور در ژورنالیسم علم مشکل جدی داریم، بالاترین رتبه های تولید دانش را در منطقه داریم، ولی دانشگاه‌ها و شخصیت های علمی ما در دنیا به نام ایران شناخته شده نیستند، به خاطر این است که ما در ژورنالیسم علم در کشور دچار یک فقر هستیم و به اندازه کافی این دانش بومی نشده است و در نسخ خطی بزرگان خود، باید بگردیم تا نویسنده بزرگترین کتاب های تاریخ را پیدا کنیم.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، افزود: همچنین در حوزه علمیه در بحث برندینگ دانش در فضای علمی کشور نیز عقب هستیم و کاری نکرده ایم، باید در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، این عقب افتادگی را جبران کنیم و انجمن‌ها بهترین محمل برای این کار است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، با معرفی بخش های مختلف این مرکز، بیان داشت: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در چند عرصه از جمله، مکتوب، سایت خبرگزاری، شبکه های دیداری و شنیداری و چند رسانه ای فعال است که در قالب های مختلف می تواند فعالیت های انجمن های علمی حوزه را به جامعه مخاطب معرفی کند.

وی، آینده پژوهی را مورد توجه قرار داد و افزود: در بحث پاسخ به شبهات، پاسخ به سؤالات و جریان سازی های پیشینی نسبت به مسائلی که حوزه با آن مواجه خواهد بود، پیرامون آن و برخی موارد ذیل چتر شریعت قابل تدبیر است و باید برای آن گام های پیشینی فعالانه برداریم.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، ادامه داد: انتظار می رود انجمن‌های علمی حوزه، برای آن تولید دانش کند، نباید منتظر بمانیم سوال ایجاد شود و با حجم بی پاسخی روبرو و تبدیل به شبهه ای اجتماعی شود و بعد بخواهیم جواب دهیم و ما باید جلوتر برویم و ببینیم در آینده با چه چالش هایی مواجه می شویم و برای آن ها، انجمن های علمی ، تولید محتوا کند.

حجت الاسلام والمسلمین برته، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه، باید نسبت به تمامی مسائل داخلی و بین المللی اهتمام داشته باشد، اتحادی که امروز جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه در عرصه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به وجود آورده است، نیازمند پیوست فرهنگی است که یکی از وظایف حوزه و انجمن های علمی آن، نگارش پیوست فرهنگی است که باید برای آن فکر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha