دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
المصطفی

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در نشستی با نمایندگی المصطفی در خراسان، بر ضرورت راه اندازی رشته تخصصی فقه الزیارة تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر احد فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و هیأت همراه، روز دوشنبه با حضور در نمایندگی المصطفی در خراسان با حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین صالح ضمن معرفی اجمالی فعالیت های المصطفی و نمایندگی خراسان، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود زمینه فعالیت و اقدامات مشترک بسیاری میان دو مجموعه وجود دارد.

وی افزود: همکاری در زمینه تدوین پایان‌نامه‌ها، همکاری در ترجمه آثار اسلامی به زبان‌های مختلف به ویژه در حوزه معارف رضوی، انتشار آثار مشترک ، برگزاری کنفرانس‌های مشترک، کرسی های ترویجی، نشست های تخصصی گروه ها و ... می توانند در دستور کار عملیاتی قرار بگیرد.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: مشارکت علمی طلاب در پروژه‌های علمی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، تقویت بنیه پژوهشی طلاب و اساتید المصطفی(ص) و حضور آنان در دوره‌های کارورزی پژوهشی بنیاد، همکاری در اجرای پروژه های مشترک جهانی و بین المللی، برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی برای طلاب و متقاضیان در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی و برنامه ریزی تربیت نیروی پژوهشگر و روش‌شناسی پژوهشی تخصصی در علوم مختلف از جمله مواردی است که باید در این تعاملات به آن ها پرداخت.

وی اضافه کرد: ایجاد تعامل و همکاری پویا میان المصطفی(ص)و پژوهشکده علوم اسلامی رضوی بنیاد پژوهش ها، تعریف دوره‌هایی به منظور فرصت مطالعاتی برای طلاب جامعةالمصطفی(ص)، موضوع شناسی پژوهشی و تدوین نظام موضوعات با رویکرد مسائل و چالش‌های جهانی با بهره‌گیری از ظرفیت فضلا و فارغ‌التحصیلان جامعةالمصطفی(ص) و تعامل ویژه پیرامون مطالعات در خصوص گفت‌وگوی ادیان نیز سایر مواردی هستند که می توانند در تعاملات و همکاری طرفین اجرایی شوند.

دکتر قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی هم اظهار کرد: یکی از برکات جدی علمی تمدنی در انقلاب اسلامی تأسیس جامعةالمصطفی است و من همواره خودم را یک المصطفایی می دانم و به آن می بالم.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: مشارکت طلاب در موضوعاتی مانند حدیث پژوهی و سایر علوم اسلامی، حضور نمایندگانی از المصطفی(ص)خراسان در شورای علمی بنیاد پژوهش‌ها با هدف شناسایی و تعیین موارد همکاری، عضویت المصطفی در حلقه مطالعات بین رشته‌ای بنیاد و عضویت جامعةالمصطفی(ص)در هیأت اندیشه‌ورز مطالعات حدیث رضوی مورد استقبال ما است.

وی اضافه کرد: بنیاد پژوهش‌ها این آمادگی را دارد تا با همکاری و هم افزایی همه جانبه در همایش بین‌المللی فقه و تربیت و در حوزه تبلیغ جهانی دین به عنوان یک رسالت مبنایی در آستان، مشارکت کند.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: المصطفی می تواند با بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در عرصه‌های علمی پژوهشی، حدیث رضوی، زیارت در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، مدیریتی و چالش‌های کلامی عمومی شده همکاری کند.

وی افزود: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی این امکان را دارد تا از پایان‌نامه‌هایی که مورد تأیید آستان قدس است و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، حمایت کند.

قراملکی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری دوجانبه در راه‌اندازی رشته فقه‌الزیارة و تدوین سرفصل‌ها، مبانی و همچنین برگزاری دوره‌های ویژه حدیث رضوی نیز می‌تواند مورد تعامل و همکاری واقع شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha