پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست هماهنگی دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها

دبیر ستاد امر به معروف و نهی منکر با اشاره به لزوم جلب اعتماد مردم برای اجرای صحیح قانون حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی، گفت: مردم از رویکردهای دوگانه خسته شده‌اند و این اعتراض‌ها را به ما هم منتقل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در نشست هماهنگی دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها که صبح امروز با حضور بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان دستگاه‌ها و در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، حاضران درباره چگونگی اجرای قانون حجاب و عفاف در دستگاه‌ها و چالش‌های پیش روی آن بحث و تبادل نظر کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی منکر در این نشست، با اشاره به لزوم جلب اعتماد مردم برای اجرای صحیح قانون حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی گفت: مردم از رویکردهای دوگانه خسته شده‌اند و این اعتراض‌ها را به ما هم منتقل می‌کنند. وقتی از یک سو، خبرها را درباره اجرای قانون حجاب و عفاف می‌شنوند و از طرفی دیگر، می‌بینند که طبق اعلام مسئولان ناجا، ۴۱ درصد از توبیخ شدگان در حوزه حجاب و عفاف، از کارمندان دولتی و دستگاه‌های حکومتی بوده‌اند، در واقع با دوگانگی مواجه می‌شوند.

دکتر سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی افزود: «برای به ثمررسیدن قانون حجاب و عفاف، باید اعتماد عمومی جلب شود و برای حصول این اعتماد، باید از خودمان یعنی نهادهای دولتی و حاکمیتی شروع کنیم و شعار های بی محتوا و بی عملی و ترک فعل دستگاههایی مانند صدا و سیما و وزارت گردشگری در این موضوع مهم فرهنگی به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود . »

وی، با اشاره به این‌که در مباحث فرهنگی از جمله عفاف و حجاب، جنگی تمام عیار در جریان است، افزود: لازمه پیروزی در این جنگ، روحیه جهادی، ورزندگی، توکل و عقلانیت است. بنابراین با این ابزار باید پیش‌روی کنیم و اگر طبق قانون عمل نکنیم نیز، متخلف هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دبیران ستاد در دستگاه‌ها را بازوهای اجرایی قوانین و سیاست‌های ستاد دانست و از حاضران خواست تا با قوت، جدیت و تکیه بر قانون، کار خود را در حوزه عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی پیش ببرند و ستاد را در برخورد با سهل‌انگاران و متخلفان، حامی خود بدانند.

در این نشست، همچنین قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از صدورکارنامه دستگاه‌های مختلف در اجرای قانون عفاف و حجاب، همزمان با ۲۱ تیرماه و روز ملی حجاب و عفاف خبر داد.

دکتر جعفر صادق منش افزود: در ویژه برنامه قرارگاه ۲۱ تیر که در همین روز برگزار خواهد شد، ضمن دعوت از تمامی دبیران دستگاه‌ها، رتبه و وضعیت حجاب آن دستگاه و نیز کیفیت اجرای قانون حجاب و عفاف نیز با ارائه مستندات مربوطه، به آنان و مقام‌های نظارتی و مسئول داده خواهد شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری «قرارگاه ۲۱ تیر» افزود: توجه ویژه به واقعه ۲۱ تیرماه و سالروز کشتار وحشیانه مردم و شهادت مظلومانه مردم در قیام مسجد گوهرشاد در کنار ضرورت فرهنگ‌سازی درباره پاسداشت شهدای حجاب و عفاف، سبب شد تا نام این قرارگاه، از این روز تاریخی و ارزشمند وام گرفته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha