جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سی

حوزه / حجت الاسلام مکی با بیان این که قصه های دوران دفاع مقدس بسیار جذاب و شنیدنی است، تصریح کرد: به قدری قصه های جنگ جذاب است که وقتی در سفر به کشورهای مختلف دنیا خاطرات دفاع مقدس را بیان می کردم عاشق انقلاب اسلامی ایران می شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمدجواد مکی از روحانیون جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی و رئیس مؤسسه تعالی از مؤسسات زیرمجموعه مدرسه علمیه جانبازان حضرت ابوالفضل(ع) قم، عصر روز گذشته در جمع طلاب شرکت کننده در اردوی ارتقائی مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس گفت: علیرغم چندین بار مجروح شدن و انجام ۱۸ بار عمل جراحی، یک لحظه در دفاع از کشورم نتوانستم آرام بگیرم.

رئیس مؤسسه تعالی مدرسه علمیه جانبازان حضرت ابوالفضل(ع) قم، قصه های دوران دفاع مقدس را بسیار جذاب و شنیدنی دانست و تصریح کرد: به قدری قصه های جنگ جذاب است که وقتی در سفر به کشورهای مختلف دنیا خاطرات دفاع مقدس را بیان می کردم عاشق انقلاب اسلامی ایران می شدند.

وی، با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید حاج احمد کاظمی، تصریح کرد: این سردار رشید اسلام به قدری خاضع و عاشق ولایت و اهل بیت(ع) بود که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه با عشق از او یاد می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مکی، اعتقاد و ایمان به خدا و اهل بیت (ع) را مهمترین عامل پیروزی حاج احمدکاظمی در عملیات ها دانست و تصریح کرد: در حالی که بچه ها به علت خستگی توان شرکت در عملیات فتح خرمشهر را نداشتند این فرمانده رشید اصفهانی در ۲۲ سالگی با یک دقیقه صحبت کردن همه را به میدان مبارزه برای آزادسازی خرمشهر برگرداند .

این روحانی جانباز ۷۰ درصد در ادامه با اشاره به بخشی از شجاعت هاشم کلهر در جبهه های جنگ تحمیلی، اظهار کرد: شجاعت شهید هاشم کلهر باعث شد اتفاقات و رویدادهای فراوانی برای این شهید رخ دهد. او چندین بار مجروح شد، اما عاقبت با شلیک یک راکت دشمن به سنگری که در آن حضور داشت، به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه من به لحظه لحظه زندگی دین باوری واقعی هاشم کلهر غبطه می خورم، تصریح کرد: شهید کلهر با رسیدن به دین باوری واقعی توانست به چنین مقامی برسد.

مدیر مدرسه دارالعلم آیت الله اعتمادی نیز در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت ها، برگزاری دوره ارتقائی مدارس علمیه باب العلم و دارالعم آیت الله اعتمادی کاشان را در کشور کم نظیر دانست و اظهار داشت بیش از ده سال است که این دوره ها با حضور طلاب نخبه سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدعباس شریفیان افزود: نظر تولیت مدرسه علمیه آیت الله اعتمادی بر این بوده کسانی که توان طی نمودن پایه های ده ساله حوزه را در ۵ الی ۶ سال دارند باید زمینه برایشان فراهم شود.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احسان جهانگیر IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    وفقکم الله تعالی بسیارعالی وباتوجه به واقعیت موضوع واینکه حضورایشان درجبهه ها ومحشوربودن بابهترین، پاک ترین، معصوم ترین ومظلوم ترین بچه های این مملکت مانوس وهمنشین بوده اند، بوی خدایی شهدا را درمطالبشان می‌توان حس کرد. عاشق شهادتم وامید دارم به ایشان ملحق شوم چرا که فرحین بماآتهم الله من فضله ویستبشرون بالذین........