جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار مدیر حوزه

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: این مسئولیت امروز حوزه و دنیای اسلام است که معارف اهل بیت(ع) را به جهان معرفی کنند، حوزه باید ارتباط خود را در عرصه بین المللی تقویت کند و تعاملات با مراکز علمی دنیای اسلام و الازهر مصر پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به گزارش وی از دستاوردهای سفر به اروپا و دیدار با پاپ فرانسیس، از دیدارها و برنامه های اثربخش هیئت حوزوی به پنج کشور اروپایی تقدیر و تجلیل کردند و گفتند: لازم است کمیته مشترکی از سوی حوزه علمیه و واتیکان معین شود و نتایج مصوبات سفر پیگیری گردد.

ایشان در ادامه، دنیای کنونی را دنیای پر آشوب برشمردند که دشمنان متحد شدند تا با اختلاف افکنی در میان مسلمانان آنها را به هم مشغول کنند، افزودند: بخش زیادی از دشمنی دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی متمرکز شده و در چنین شرایطی نسخه نجات بخش برای امت اسلامی، ایمان، باور صحیح و متعالی اسلامی، است.

این مرجع تقلید به موضوع مهدویت و گسترش آن و همچنین منجی گرایی در صحنه بین الملل اشاره کرده و تاکید نمودند: لازم است اخبار آخرالزمانی مورد مطالعه و بازخوانی قرار بگیرد و در حوزه‌های علمیه افرادی متخصص تربیت شوند که به مباحث مهدویت و آخرالزمانی بپردازند؛ چرا که ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که نسبت به زمان ظهور آمادگی مضاعف پیدا کنیم.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید در حوزه درس های تحلیلی، خارج و تخصصی در خصوص مهدویت مطرح شود و فرهنگ و آموزه‌ها و گفتمان مهدویت در مجامع بین المللی مطرح گردد.

ایشان با تاکید بر توجه و اهمیت فعالیت های بین المللی، گفتند: این مسئولیت امروز حوزه و دنیای اسلام است که معارف اهل بیت(ع) را به جهان معرفی کنند، حوزه باید ارتباط خود را در عرصه بین المللی تقویت کند و تعاملات با مراکز علمی دنیای اسلام و الازهر مصر پیگیری شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ظرفیت های قرآنی، تفسیری، فکری و معرفتی، گفتند: حوزه باید گروهی را مسئول مطالعات تطبیقی میان حوزه و اهل‌سنت کند و به شبهاتی که در منابع تفسیری مثل، تفسیر طبری، ابن کثیر و... مطرح شده پاسخ دهند، و همچنین به گروهی از فضلای حوزه، آموزش داده شود که بتوانند معارف اهل بیت(ع) در عرصه بین الملل ارائه کنند.

در ابتدای این دیدار آیت الله اعرافی ضمن ارائه گزارشی از سفر خود و هیئت همراه به چند کشور اروپایی از جمله دیدار با پاپ فرانسیس و گفت‌وگو های فی مابین با تقدیر از رهنمودهای مراجع معظم تقلید، از حمایت حضرت آیت الله نوری همدانی در این سفر تقدیر کرد و گفت: در دیدار با پاپ فرانسیس، ظرفیت های علمی و معرفتی حوزه علمیه به وی معرفی شد که مورد استقبال گرم، صمیمی و احترام‌آمیز پاپ قرار گرفت و وی نیز سلام متقابل خود را به مراجع معظم و تقلید ابلاغ کرد.

خبرنگار: بهزاد محمد باقری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha