پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شعبان زاده

حوزه/ با انجام فعالیت‌های همایشی و نمایشی برای جهاد تبیین مخالف هستیم و کنشگران عرصه فرهنگی و اجتماعی تا پایان سال جاری فعالیت چهره به چهره با گروه‌ها و اصناف مختلف خواهند داشت؛ هدف از این طرح تا پایان امسال تربیت ۵ هزار کنشگر جهاد تبیین است که مروّج و نه مدرس باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، امروز در نشست خبری که به مناسبت اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن جلسات این اداره کل در قم برگزار شد در سخنانی گفت: با جهاد تبیین امید آفرینی در متن زندگی مردم تقویت می‌شود و کسی که امید دارد آماده جهاد و مسئولیت پذیری نیز می‌شود.

وی افزود: اجرای فعالیت کنشگران مردمی از طریق طراحی و نهادینه سازی الگوی حکمرانی مردمی است که این طراحی اضلاع میدانی و عملی در محله و مسجد دارد، شبکه امامت و کارگزاران حکمرانی کنشگران محلی هستند که ما به دنبال یاری آنان هستیم.


حجت الاسلام شعبان زاده خاطرنشان ساخت: در استان قم ۷۰۰ مسجد فعال داریم که ۵۶۷ مسجد در شهر قم هستند و برای اجرای طرح ۱۲۰ محله پایش شدند که طی سه سال هر سال در ۴۰ مسجد طرح های مد نظر سازمان تبلیغات اسلامی اجرا شده و برای اجرایی شدن طرح ها نیز جلسات توجیهی خوبی برگزار شده‌ است.

وی افزود: دولت و حاکمیت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات محله ها را حل کند و الگوی سازمان تبلیغات ایجاد حکمرانی مردمی مسجد محور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تاکید کرد: با انجام فعالیت‌های همایشی و نمایشی برای جهاد تبیین مخالف هستیم و کنشگران عرصه فرهنگی و اجتماعی تا پایان سال جاری فعالیت چهره به چهره با گروه‌ها و اصناف مختلف خواهند داشت؛ هدف از اجرای این طرح ها تا پایان امسال تربیت ۵ هزار کنشگر جهاد تبیین است که مروج و نه مدرس باشند.

حجت الاسلام شعبان زاده با اشاره به لزوم بسترسازی به منظور قیام اراده های عمومی تاکید کرد: ۵ هزار نفر از کنشگران عرصه فرهنگی و اجتماعی استان شامل روحانیان و امامان جماعت مساجد، معلمان و اساتید دانشگاه، فرهیختگان و نخبگان، بانوان فعال عرصه زن و خانواده، اهالی رسانه و هنر و مدیران تشکل‌های مردمی برای جهاد تبیین شناسایی شدند.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر ادامه داد: اگر الگوی زیست عفیفانه به متن زندگی دانش آموزان ما تزریق شود و با تربیت اراده ها از طریق اصلاح سبک زندگی با همکاری آموزش و پرورش برنامه کلان خود را اجرا کنیم به موفقیت های خوبی دست خواهیم یافت.

حجت الاسلام شعبان زاده افزود: یکهزار و ۱۰۰ مدرسه و ۲۸۰ هزار دانش آموز در استان قم داریم و با تعامل با آموزش و پرورش به دنبال تقویت سبک زندگی اسلامی در میان دانش آموزان هستیم ضمن این که اولویت با مدارس دخترانه است چون مایه و عنصر محوری یک خانه مادر است و مادران آینده ما در مدارس دخترانه ما هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در ادامه با اشاره به نقش آفرینی خوب مساجد گفت: ۱۰۰‌میلیارد تومان از ناحیه مساجد سالانه برای حل مسائل و مشکلات فقرای استان تامین می‌شود و مساجدی داریم که سالی ۲ میلیارد تومان مشارکت مردمی دارند.

وی، در پایان تصریح کرد: حکومت و نظام اسلامی باید بر پایه ارزش‌های اسلامی جامعه را اداره کند و برای ترویج سبک زندگی اسلامی و اصلاح سبک زندگی، نقطه کانونی جامعه هدف ما دانش آموزان و نوجوانان هستند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha