جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صغیرا

حوزه/ حجت الاسلام صغیرا گفت: امروز استفاده از زبان طنز فاخر در بیان احکام برای نوجوانان لازمه کار تربیتی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا، پیش از ظهر امروز در همایش تکریم تبلیغ که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: ما به لحاظ رسالتی که داریم مکررا در دبیرستان ها و مدارس آموزش و پرورش حضور داریم و به زبان نوجوانان سخن می گوییم.

وی ابراز کرد: یکی از موضوعات مبتلابه که مبلغین باید در آن عرصه فعالیت جدی داشته باشند، بحث ارتباط دختر و پسر است.

کارشناس حوزوی ادامه داد: طبق کار تحقیقاتی که صورت گرفته است ۵۲آسیب از دوستی دختر و پسر احصا شده است که وقتی ما برای دانش آموزان بیان می کنیم، چون فطرت این جوانان و نوجوانان پاک است، به راحتی پذیرش مطلب هست و اغلب باعث برگشت نوجوانان از این مسیر انحراف می شود.

وی توضیح داد: امروز استفاده از زبان طنز فاخر در بیان معضلات و احکام برای نوجوانان در آموزش و پرورش لازمه کار است، روایتی وجود دارد که اگر مردم را خوب بخندانیم، خوب می توان گریه گرفت.

حجت الاسلام صغیرا عنوان کرد: تفکر، رفتار و عواطف از سه رکن اساسی در امر تربیتی است؛ تا فکر اصلاح نشود، رفتار درست نمی شود؛ در مرحله بعد، اصلاح احساسات بسیار مهم است، در تبیین مفهوم های دینی می توان با درگیر کردن احساسات وارد شد.

تاکید بر تحول در عرصه تبلیغ

حجت الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان هم در این همایش اظهار کرد: تشکیل چنین جلساتی با حضور بیش از ۲۰۰نفر مبلغ مستقر سازمان در سراسر استان هر از چندگاهی شایسته و بایسته است.

وی بیان کرد: ما به عنوان کسی که دغدغه تبلیغ اسلام را دارد، باید بر تکریم مبلغین تاکید کنیم؛ تحول در تبلیغ باید توسط چنین جمع هایی رقم بخورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکید بر گنجینه های گذشته و هم اندیشی متناسب با هجمه شدید دشمن امروز هر دو باید در چنین جمع هایی رقم بخورد.

وی افزود: در این نشست هم اندیشی از ۷۰نفر مبلغین برتر در سراسر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 0
    چی هست این ۵۲ تا آسیب؟