پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه یزد

امام جمعه یزد با اشاره به تاکیدات هفتگانه رهبر معظم انقلاب گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی، مداحان، مبلغان و سایر ظرفیت‌ها باید در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری پیشتاز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد به مناسبت چهل و یکمین سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ»، اظهار داشت: انبیاء مبلغان دین الهی هستند و در ادامه آیه، «یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ کَفی‌ بِاللَّهِ حَسِیباً»، تبلیغ دین بر عهده کسانی گذاشته شده که به جز خدا از هیچکس هراسی ندارند و این مسئولیت امروز بر عهده روحانیون و سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید در تبلیغ معارف الهی کوتاهی کنیم، افزود: اگر در این زمینه کوتاهی انجام شود، دشمن بر ما مسلط خواهد شد و گرفتار سلاطین ظالم خواهیم شد.

امام جمعه یزد، تصریح کرد: یکی از مواردی که انتظار می رود سازمان تبلیغات اسلامی در آن پیشتاز باشد، حرکت در مسیر تحقق رهنمودهای هفتگانه رهبری است.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال هویت زدایی از انقلاب هستند و تلاش می کنند دستاوردهای انقلاب را وارونه نشان دهند، افزود: وظیفه مبلغان دینی، شعرای آیینی، هیئات مذهبی، عمل به تاکیدات و رهنمودهای رهبری در محورهای یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند امام روح انقلاب است و اجازه ندهید روح امام در جامعه کمرنگ شود، افزود: اگر امام که روح این انقلاب است فراموش بشود، ولایت فقیه نیز به دست فراموشی سپرده می شود.

آیت الله ناصری همچنین با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر اینکه اجازه ندهید رده های ارتجا در جامعه نفوذ پیدا کند، اظهار داشت: متاسفانه امروز دشمن از طریق فضای مجازی با نفوذ در جامعه به نفع خود بهره برداری می کند و باید نسبت به این مسائل هوشیار باشیم.

امام جمعه عنوان کرد: ماه محرم را در پیش داریم بنابراین سازمان تبلیغات اسلامی باید هیئات مذهبی، شعرای آیینی، مداحان و مبلغان را ساماندهی کند تا مرام امام حسین(ع) را به درستی معرفی کنند و در کنار آن، انقلاب اسلامی را به درستی برای مردم تبیین کنند و در جهاد تبیین نقش مهم خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند از سرمایه های ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره گیری کنید، بیان کرد: عمل به این فرموده رهبری یکی از اقداماتی است که باید توسط سازمان تبلیغات اسلامی عملیاتی شود و این سازمان این مهم را به عنوان یکی از رسالت های خود مدنظر قرار دهد.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه دشمن در رسانه ها به نحوی برخورد می کند که گویا کشور به بن بست رسیده است، تصریح کرد: باید روح امید در جامعه دمیده شود و به مردم ثابت کنید که دشمن در حال شیطنت است و کشور ما به بن بست نرسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: امام خمینی(ره) با ابداع خود، نهادهای فرهنگی را ایجاد کردند که هر کدام برکات خود را دارد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز تلاش دارد با توجه به زیست بوم استان یزد نیازهای فرهنگی و دینی این استان را برطرف کنیم.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی بیان کرد: تلاش ما بهره گیری مبلغان و طلاب جوان از تجربه روحانیون پیشکسوت است و علاوه بر دیدارهایی که برای این دو قشر با یکدیگر ترتیب داده ایم، کتاب ره توشه تبلیغ را نیز منتشر کرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha