جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خانبابایی

حوزه/ حجت الاسلام خانبابایی گفت: طرح "هر مسجد یک حقوقدان" در ۵۱ مسجد آذربایجان‌غربی به صورت آزمایشی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد خانبابایی، امروز در همایش "هر مسجد یک حقوقدان" که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: این طرح از دو سال قبل کلید زده شده بود، اما به دلیل شیوع کرونا به تأخیر افتاد.

وی افزود: مسجد به عنوان مهم ترین سنگر اسلام و انقلاب است و دستگاه‌های مختلف با طرح و برنامه‌های خود تلاش دارند آسیب‌های اجتماعی را با استفاده از ظرفیت مساجد کاهش دهند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: طرح "هر مسجد یک حقوقدان" در ۵۱ مسجد آذربایجان‌غربی به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و انتظار می رود با همکاری روحانیون و مساجد به سرانجام برسد و در گام دوم در دیگر مساجد نیز اجرا شود.

روحانیون و مساجد نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند

در ادامه، هادی صمدی، رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی به نقش مساجد در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مساجد همیشه در مشکلات مردم پای کار آمده و آن‌ها را حل کرده‌اند. حل اختلاف‌ها تنها با دادگستری ممکن نیست و سالانه به پرونده‌های دادگستری اضافه می شود که ریشه در مشکلات اجتماعی دارد و با افزایش قضات نیز قابل حل نیست.

وی اضافه کرد: مساجد می توانند با کمک وکلا و حقوقدان‌ها و با آگاهی دادن به مردم، در کاهش جرم و آسیب ها نقش بسزایی داشته باشند و طرح "هر مسجد یک حقوقدان" می تواند به این امر کمک کند.

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی به تشکیل هیئت‌های صلح و سازش در مساجد اشاره کرد و افزود: در سطح کشور ستادی تحت عنوان " ستاد صبر" راه اندازی شده است و به دنبال مشارکت مردم در حل و فصل اختلاف است.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۲۶ هسته جهادی بخشایش تشکیل شده است که در حل پرونده های قتل نقش ایفا می‌کنند. هیئت های صلحی تخصصیِ اصناف هم شکل گرفته و به دنبال راه اندازی این هیئت ها در محلات با حداقل سه عضو که امام جماعت در راس آن قرار خواهد گرفت و یکی از معتمدین محله و فرمانده پایگاه، هستیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha