جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم با شکوه نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ سخنران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها گفت: دشمنان اسلام، تقید به حلال و حرام را جمود فکری و ولنگرانی را نوعی آزاداندیشی و متمدن بودن معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ جوادی، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، امامت را یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین اصول و مبانی دین مبین اسلام دانست و اظهارداشت: بر اساس آیه «یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ»(آیه ۷۱ سوره الاسراء)؛ خداوند متعال در روز قیامت هر گروهی از مردم را با پیشوایشان فرامی‌خوانند.

وی در ادامه بر اهمیت کاربردی سازی امامت در متن زندگی تأکید کرد و اظهار داشت: به‌عنوان یک شیعه و مسلمان موظفیم امامت کاربردی را در زندگی خویش، اعمال و تمام فرایندهای زیستی خود را از این مهم اشراب نماییم.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، دوری از فضای امامت و روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام را یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی برشمرد و اذعان داشت: حضور در زیر بیرق امامت و زندگی در سایه‌سار معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام از مهم‌ترین عوامل اصلاح دنیا و آخرتمان است.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره «بِمُوالاتِکُمْ عَلّمنا اللّهُ مَعالِمُ دینِنا و أصْلَحَ ما کانَ فَسَدَ مِنْ دُنْیانا»، با بیان این که خداوند متعال به ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام، نشانه‌های روشن دین را به ما فرا دادند، اظهار داشت: زندگی زیر بیرق امامت و تحت تعلیم فرمایشات اهل‌بیت علیهم‌السلام برطرف‌کننده مفاسد دنیوی، آسیب‌های اجتماعی و اصلاح امورات زندگی است.

حجت‌الاسلام جوادی با تأکید بر این که اگر از امامت دور بیافتیم، زندگی ما به فساد کشیده خواهد شد، اظهار داشت: هراندازه فاصله ما از اهل‌بیت علیهم‌السلام و روایات و فرمایشات ایشان و مبانی دینی دور گردد، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی فزونی خواهد یافت.

وی به فضای ترسیمی دشمن بر فرهنگ سرزمین‌های اسلامی اشاره کرد و با بیان این که دشمنان اسلام، تقید به حلال و حرام را جمود فکری را نوعی آزاداندیشی و متمدن بودن معرفی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در صورت تثبیت این فضای مسموم در جامعه، نکبت های اجتماعی، فضای سنگینی را برای هم زیستی به وجود خواهد آورد؛ هراندازه در معیت اهل‌بیت علیهم‌السلام زندگی کنیم، خداوند سعادت دنیا و آخرت را به ما عطا خواهد نمود.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها، تأکید بر اصل امامت در زندگی و احیای کارکردهای امامت در تمام فرازهای زندگی را مهم دانست و ابراز داشت: دوری از فضای اهل‌بیت علیهم‌السلام، چالش‌های بی‌شماری را در افزایش ولنگاری و بی‌بندوباری به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این که آقایی و عزت در دنیا و آخرت در سایه‌سار همراهی با سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام شکل می‌گیرد، یادآور شد: متأسفانه جامعه اسلامی به زشتی دوران غیبت عادت نموده است و تصور دقیقی از زیبایی‌های دوران ظهور ندارد.

وی در ادامه به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه اشاره و با بیان این که هرکدام از مناسبت‌های این ماه می‌تواند معرفت ما به امام را ارتقا دهد، اظهار داشت: همه مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه، بر محوریت عید الله‌اکبر عید غدیر می‌چرخد.

حجت‌الاسلام جوادی، در پایان به فرازهایی از حدیث غدیر اشاره و با تاکید بر این که تنها باب مفتوح به نبوت و توحید، باب علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام است، خاطرنشان کرد: در حدیث غدیر پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله دستور دادند تا این خطبه را همه حاضرین به غایبین و تا روز قیامت همه پدران به فرزندانشان ابلاغ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha