جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بدحجابی

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه فارس در واکنش به کلیپ منتشر شده کشف حجاب دختران در بلوار چمران شیراز، خواستار برخورد با عوامل این هنجارشکنی شد و مردم را به شرکت در پویش «نه به گناه» دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، مدیریت حوزه علمیه فارس در واکنش به ترویج گناه توسط عده ای در بلوار چمران، ضمن محکوم کردن آن، در بیانیه شدیداللحنی آورده است:

بیشتر بخوانید:

بیانیه جامعه اساتید حوزه علمیه فارس در محکومیت هنجارشکنی اخیر در شیراز

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ». سوره مبارکه نور آیه۱۹

«ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺯﺷﺖ ﻭ ﺯﻧﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺭﻭﺍﺝ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﻨﺪ، ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ، ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺯﺟﺮﺁﻭﺭ ﻧﺼﻴﺒﺸﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ».

خداوند بزرگ و مهربان در طول تاریخ انسان همواره پیامبرانی را از جنس خود مردم برای هدایت آنها مبعوث فرموده تا مسیر هدایت انسان ها را به آنها نشان دهند همان مسیری که سعادت و آرامش پایدار جامعه بشری در گرو حرکت در آن است و شیطان قسم خورده تا مانع رسیدن فرزندان آدم به آن شود و به دنبال گمراه کردن آنان است و منفعت طلبان و هوا پرستان نیز پیوسته در مقابل دعوت کنندگان به این مسیر یعنی پیامبران ایستاده اند و با تحریک پیروان خود، همواره با خدا و اولیاء خدا دشمنی کرده اند و رهاوردی جز بی ایمانی، بی اخلاقی، فساد، هرزگی و نفرت پراکنی را برای جامعه انسانی به جا نگذاشتند.

امروز و در عصر انتظار ظهور منجی عدالت گستر و مصلح جهان، دستگاه آلوده ابلیس که از نشانه های متعدد ظهور، به هراس افتاده و خود را در حال احتضار می بیند از همه ابزارهای خود برای ترویج گناه و عادی سازی آن در جامعه استفاده می کند و البته مهمترین هدف خود را آندلوسیزه کردن جامعه ایرانی می داند همان جامعه ای که خواب نظم نوین جهانی نظام سلطه را آشفته کرد و کشور ایران را پایگاه منتظران عصر ظهور نمود.

آری؛ ملت عزیز ایران به خوبی می داند که در سایه کوتاهی عده ای از مسئولان سیاسی و فرهنگی در سال های گذشته و غفلت یا خیانت برخی از نخبگان فرهنگی و همچنین سرمایه گذاری کاملا هدفمند دشمنان این ملت، توطئه استحاله فرهنگی و هویتی مردم و جوانان ایران در صدر برنامه های دشمن قرار گرفته و با حیا زدایی در میان مردم و به ویژه جوانان عزیز، انحطاط اخلاقی جامعه و فروپاشی هویتی ملت ایران، هدف مهم این دشمنان قرار گرفته است.

مردم عزیز ما بدانند که پدیده گناهان اجتماعی یعنی گناهانی که تبدیل به فرهنگ عمومی جامعه شده و مردم نسبت به آنها دچار عادی انگاری شده اند پدیده ای بس خطرناک است که جز خشم پروردگار و برداشته شدن برکت و توفیق از جامعه رهاورد دیگری ندارد و مشکلات کشور را نه تنها مرتفع نمی کند بلکه روز به روز گره های کشور را بیشتر خواهد کرد.

حوزه علمیه استان فارس از همه مردم عزیز استان دعوت می کند که در پویش «نه به گناه» شرکت کنند و با آگاهی بخشی به فرزندان و استفاده از ابزار نظارت عمومی نسبت به گناهانی که به ویژه در عرصه علنی جامعه اتفاق می افتد بیش از این حساسیت نشان دهند.

حوزه علمیه استان ضمن تقدیر از مسئولان محترم فرهنگی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی مجدانه از آنان می خواهد تا نسبت به تقلیل و ممانعت از گناه علنی در جامعه، اعم از گناهان مالی و اقتصادی و گناهان اخلاقی به ویژه گناهانی که حریم عفت عمومی جامعه اسلامی را جریحه دار می کند واکنش فوری، جدی و موثر نشان دهند که حرکت در این مسیر قطعا حرکت در مسیر رضایت الهی است و اجر مجاهدان فی سبیل الله برای پویندگان آن ثبت می شود و پشتیبانی و حمایت مؤمنان جامعه را نیز در پی خواهد داشت.

والسلام علی من اتبع الهدی

مدیریت حوزه علمیه استان فارس

گفتنی است، روزهای اخیر کلیپی از تجمع نوجوانان و کشف حجاب دختران در بلوار شهید چمران شیراز در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش های شدیدی روبرو شد و مردم خواستار برخورد با عوامل اصلی این هنجارشکنی شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضایی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 0
    سلام حوزه شیراز در زمینه جلوگیری از بد حجابی خیلی باید کار کند .هم انتظار از خودش و هم از نهادهای دیگر برای کار در زمینه حجاب و نظارت بیشتر در جامعه
  • عبدی/1 IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    10 1
    به نظر می‌رسد مسأله‌ای که دولت آقای رییسی با آن دست به گریبان است، اقتصاد و سیاست خارجی است. این درست است و طبعاً باید کمک کرد که در هر دو حوزه موفق شود، البته این کار مستلزم اتخاذ سیاست‌های علمی و مورد اجماع نیز هست. با این حال شاید آن‌چه که بیش‌از هر چیز دیگری نگاه به دولت و مهم‌تر از آن حکومت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی است. در این دو حوزه نمی‌توان مشکلات سیاستی را متوجه دولت پیش یا خارج کرد. اگر دولت، وزارت ارشاد و دیگر نهادهای حکومتی گمان کنند که هر سیاستی را می‌توان در این باره اجرایی کرد، قطعاً اشتباه خواهد بود. در ۴ دهه گذشته این حوزه‌ای است که مشکلات آن فقط هنگامی در مسیر حل شدن بوده که شیوه تعامل و همفکری با اهل فرهنگ در پیش گرفته شده است. متأسفانه طی ماه‌های اخیر آفرینندگان فرهنگی چون سینما، تئاتر، کتاب، موسیقی و... کمابیش احساس می‌کنند که فضای بروز خلاقیت و ارائه خدمات برای آنان بسته‌تر شده است و حتی علیه فعالان این حوزه‌ها تخریب‌های غیر اخلاقی و غیر قانونی صورت می‌گیرد که این تخریب‌ها از طرف افرادی است که از امتیازات سیاسی برخوردارند. هم‌چنین تولیدات فرهنگی با وضعیت نامتعین برای نمایش یا انتشار مواجه می‌شوند، و این نیز هزینه اقتصادی برای تولیدات آنان ایجاد می‌کند. در حوزه فیلم و نشر، که مشکلات اقتصادی بیش از پیش گریبان نویسنده و ناشر را گرفته است، ممیزی و سانسور نیز اضافه بر ماجرا شده است. سانسوری که بعضاً بسیار عجیب و غریب است و اگر بخواهد با همین دست فرمان جلو بروند، اصولاً صنعت نشر و حوزه نویسندگی و فیلم دچار وضعیتی می‌شوند که باید فاتحه آن‌ها را خواند. به نظر بنده این نحوه رفتار با حوزه فرهنگ برای وضعیت عمومی جامعه و رابطه دولت و مردم زیان‌بارتر از مشکلات اقتصادی است. چرا؟ توضیح می‌دهم. مشکلاتی که میان مردم و حکومت است را می‌توان از یک جهت به دو گروه تقسیم کرد. مشکلات و مسایل پایدار و موقتی. مشکل موقتی مثل اقتصاد، اشتغال، حقوق، مشارکت و... است با رونق اقتصادی، نگاه انتقادی مردم عوض و حمایتی می‌شود. با پیدا کردن شغل یا امکان مشارکت سیاسی، رویکرد مردم نسبت به حکومت به سرعت تغییر کرده و بهبود می‌یابد. ... ادامه دارد
    • هر دو IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 5
      «سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی است. در این دو حوزه نمی‌توان مشکلات سیاستی را متوجه دولت پیش یا خارج کرد.» اتفاقا هر دو بسیار دخیلند، خارج که معلومه، فضای مجازی کجا فرماندهی می شود؟ کم موجب فساد می شود؟ عرصه ای از اعتقادات گرفته تا ... از دستبردشان مصون است؟ و اما دولت قبل پافشاری در اجرای ۲۰۳۰ گویای همه چیز است، رئیسش کنار حرم امام رضا علیه آلاف التخیة و الثناء هم از کنسرت و موسیقی دست بردار نبود...
  • عبدی/2 IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    10 1
    ... مشکلات پایدار عموماً اجتماعی و بویژه فرهنگی هستند. هیچ اقدام کوتاه‌مدتی برای تغییر بنیادی نگاه فرهنگی وجود ندارد. تغییرات فرهنگی بسیار آهسته هستند و هنگامی که گذشت زمان شامل آن می‌شود، به یک‌باره قابل برگشت نیستند. این تغییرات فرهنگی محصول چه فعالیت‌هایی هستند. نهادهای رسانه، دین، آموزش و پرورش، خانواده و نخبگان فرهنگی، عوامل اصلی در تغییرات هستند. در چند دهه گذشته کارکرد آن‌ها دچار اختلال شده است. رسانه رسمی در اصل ناتوان از فرهنگ‌سازی شده است. رسانه‌های غیر رسمی و فرامرزی جای آن را گرفته‌اند. ... نهاد آموزش و پرورش نیز به شدت ضعیف و ناکارآمد و حتی ضد کارکردی شده است. در نتیجه عمده تأثیرپذیری فرهنگی در دو نهاد خانواده و رسانه‌های غیررسمی صورت می‌گیرد که هر دو نهاد امروز تبدیل به بحران بزرگی برای ثبات اجتماعی شده‌اند. یکی از موارد موثر بر عملکرد این دو نهاد، سیاست‌های حذفی علیه نخبگان فرهنگی است. برای یک نمونه، هنگامی که شجریان‌ها به حاشیه رانده شوند، تتلوها میدان‌دار می‌شوند. با حذف هنرمندان و نویسندگان معتبر نمی‌توان هنرمندان رسمی را بالا کشید. در نتیجه پس‌از مدتی که چشم خود را باز می‌کنیم، می‌بینیم که متولدین دهه ۱۳۸۰، تا چه اندازه با فرهنگ رسمی بیگانه هستند. الگوهای فرهنگی آنان در نقطه مقابل الگوهای رسمی هستند. کوشش‌ها برای حذف و به حاشیه راندن نخبگان فرهنگی، موجب می‌شود که برخلاف انتظار سیاست‌گذاران، همین نخبگان نیز با معیارهای رسمی بیشتر فاصله بگیرند. در نتیجه هر گونه برخورد حذفی با تولیدکنندگان فرهنگی نه تنها منجر به تقویت فرهنگ رسمی نمی‌شود، بلکه فرهنگ غیر رسمی و حتی زیرزمینی را ایجاد و تقویت می‌کند. ضمن این که موجب ارتقای فرهنگ رسمی و مورد حمایت ساختار نیز نمی‌شود، حداکثر این‌که هنرمندان و نویسندگان درجه ۳ و ۴ به صدر آورده می‌شوند و خطر این افراد برای فرهنگ اصیل و ملی خیلی بیش‌تر است، زیرا آنان منادیان ابتذال هستند. اطمینان دارم که با سرنوشت متولدین دهه ۱۳۹۰ به زودی آشنا خواهید شد، که بسیار دورتر از متولدین دهه ۱۳۸۰ با ارزش‌های رسمی هستند. یک چشمه از زندگی دهه هشتادی‌ها در ماجرای شیراز دیده شد.
  • سیده خدیجه IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 1
    با عرض سلام خسته نباشید این کار زشت وزننده از خانواده ها خواهشمندم که به فرزندان خود یاد بدهند واین در شأن مسلمان نیست
  • باران IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 0
    - تربیت اساسی در دوره کودکی ( از بدو تولد تا 7 سالگی ) است اگر از نوجوانان و جوانان ، رفتارهای نا بهنجار می بینیم تقصیر اونا نیس مقصر اصلی والدینشون هس که تربیت پایه ای فرزندشون بر پایه های غیر اصولی و غیر اخلاقی قرار دادند ---- فرزند تو همین دوره حساس تربیتی ، صبر ، پابیندی به قوانین و هنجارهای اجتماعی ، عزت نفس ، نظم ، اعتماد بنفس و غیره یاد میگیره دیگه نوجوانی زمان تربیت نیس دوره نوجوانی آیینه همین دوره تربیت کودکی هس - تربیت کودکان باید به روز باشه همه محققان در همه زمینه های تربیتی باید راهکارهای بروز ارائه بدن این در فرموده ائمه ما هس یکی هم به فرموده حضرت علی ع -شهرهای توریست پذیر بخصوص خارجی مانند اصفهان ، شیراز و غیره باید از این ظرفیت توریست پذیری از روشهای دیگه استفاده کنه به فرزندان شون آموزش داده بشه ک تمام داشته های تاریخی فرهنگی متعلق به شهری کشوری خودشون بشناسن و بهشون تفهیم شود ک توریست خارجی اومده است که اینا رو بشناسه نه اینکه شما قرار نیس مثل توریست های خارجی بشین تا خوششون بیاد آموزش آموزش آموزش مهم است فرزندی که تو خانواده دیده نمیشه میاد تو جامعه با ناهنجاری هاش میخواد دیده بشه لطفا خشن رفتار نکنین لطفا تربیتی رفتار کنین همه شون فرزندان ایرانی هستن ک گرفتار بدتربیتی در کودکی توسط والدین غافل شدند بخدا دلم میگیره بدتربیتی کودکان ایرانی می بینم
  • معترض به بد حجابی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 1
    نه به بد حجابی
  • رضا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 2
    اینها فرزند مادرانی هستند که در دهه ی 60 و 70 که با گشت ارشاد روبرو شدند الان من تو خیابون میبینم مادران شل حجاب در کنار دختران بی حجاب قدم میزنند از قدیم گفتن خود کرده را تدبیر نیست
    • ! IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      اولا شما از کجا یقین کردید اینها فرزندان آنانند؟ ثانیا وقتی در خانواده یکی از والدین اعمال قدرت کند، و دیگری خنثایش نماید چه اتفاقی می افتد؟ ثالثا دزدی هماره و همگان تقبیحش کرده و می کنند و برخورد قهری هم هست، آیا چون ادامه یافته بشر از برخورد قهری با آن دست برداشته ؟ تازه در همین دزدی هم گاه توصیه های غلط دیده می شود، مثلا می گویند: دزدیهای کوچک رو ولش کن بچسب به کلان دزدیها، در حالی که دزدیهای بزرگ توسط کسانی صورت می گیرد که سابقه سرقتها و بی مبالاتیها نسبت به مال مردم دارند.
    • ف IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      خخخ اینان نتیجه شل بازی وعدم برخورد سخت واونایی که گفتن یک تارمو‌مشکلی نداره امثال تو
    • ق IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      [۶/۲۴،‏ ۱۹:۲۷] M.R.S: عده ای می گویند فایده ندارد زور جواب نمی دهد! یا دین زوری فایده ندارد!! اما دروغ می گویند. همانطور که با زور هفتاد سال جریمه های نجومی و اعمال قانونهای وحشیانه توانستند رانندگی صحیح و اطاعت از قانون را به صورت عادت اجتماعی در آورند، ما هم اگر جدیتی که تنها در چند سال از دهه شصت اعمال شد را چند دهه ادامه داده بودیم و چند نسل با عادت به قوانین اسلام بزرگ شده بودند الان این مسائل را نداشتیم. مهم این نیست که کسی قلبا و از ته دل به زدن ماسک و یا قوانین رانندگی اعتقاد داشته باشد! مهم این است که تصادفات کاهش یابد و تلفات کم شود. [۶/۲۴،‏ ۱۹:۳۲] M.R.S: عده ای منفعل بی حال و شاید هم مغرض ، تا صحبت از برخورد با بی حجابی و سایر ناهنجاریهای اجتماعی میشود ، فورا میگویند ؛ باید فرهنگ سازی بشود ! چهل و چند سال از انقلاب گذشته ، اگر فرهنگ سازی اثر داشت ، الان وضعیت عفاف و حجاب جامعه این نبود ! آیا بستن کمربند ایمنی ، فقط با فرهنگ سازی جا افتاد ، یا اینکه ، با برخورد قانونی و جریمه ، حادث شد ؟!
  • هر دو IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 6
    «سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی است. در این دو حوزه نمی‌توان مشکلات سیاستی را متوجه دولت پیش یا خارج کرد.» اتفاقا هر دو بسیار دخیلند، خارج که معلومه، فضای مجازی کجا فرماندهی می شود؟ کم موجب فساد می شود؟ عرصه ای از اعتقادات گرفته تا ... از دستبردشان مصون است؟ و اما دولت قبل پافشاری در اجرای ۲۰۳۰ گویای همه چیز است، رئیسش کنار حرم امام رضا علیه آلاف التخیة و الثناء هم از کنسرت و موسیقی دست بردار نبود...
  • رضا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 2
    چندتا جوون ورزش کردن این اشکالی داره تو این گرما واقعا انتظار دارید یا چادر ورزش کنن؟ اگر با تیشرت و شورت ورزشی بودن چکار میکردین؟ مشکل مردم دریابید که از گشنگی دارن میمیرن اگر واقعا حق باشید مردم خودتون میان سمتتون
    • حدیث IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      صفحه اختصاصي حديث و آيات الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : إنَّ المسيحَ عليه السلام قالَ للحَواريّينَ : إنّ صِغارَ الذُّنوبِ و مُحَقَّراتِها مِن مَكائدِ إبليسَ ، يُحَقِّرُها لَكُم و يُصَغِّرُها في أعيُنِكُم فَتَجتَمِعُ و تَكثُرُ فَتُحِيطُ بِكُم .[تحف العقول : 392 .] امام كاظم عليه السلام : مسيح عليه السلام به حواريان فرمود: همانا گناهان كوچك و خُرد انگاشته شده از نيرنگ هاى ابليس است. او گناهان را در نظر شما كوچك و خُرد جلوه مى دهد و در نتيجه ، گناهان [اندك اندك] جمع و زياد مى شوند و شما را در ميان مى گيرند .
    • به اون راه زدن! IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 1
      کی از چادر گفت؟! چرا خودت رو به اون راه می زنی؟! اینها کاملا عریان هم باشند، باز شماها ککتون می گزه؟ فقط شکم مهم است و لا غیر!
    • ۵ IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      خخخخ بازهم همان ‌....جری همیشه اینان همان سرمایهددارانی هستند که از گرسنگی می میرن
  • امیر IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    هه...گفتن فقیر نداریم ؛ مردم تو سطل زباله پیدا شدن. گفتن فرهنگ درسته؛ اکثرا غربی شدن. گفتن و گفتن.... وقتی مسئول که کشوری که ادعای اسلامیتِ باطل میکنه از چهارتا بچه هم نباید انتظار داشت بفهمه اسلام چیه! ستون و پایه خرابه!
  • م . ن IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    لطفاً کمی فکر کنیم : کذام کشوری به دشمنانش آزادی رسانه ای می دهد تا مردم را به صورت کاملاً علنی و بی پروا بر ضدّ امنیّت ملّی کشورشان تحریک نموده و مرکز فرماندهی ایجاد اغتشاش و نا امنی و هنجار شکنی در جامعه گردد ؟! یک نکته که همیشه باید از چشم مسئولین مغفول بماند برخورد با آزادی استفاده از آنتن های ماهواره ای است ، تمامی این گونه هنجار شکنی های ناشی از سمپاشی های مستمر شبکه های معاند ماهواره ای است که از زمان فتنۀ سال 1378 به بعد به توسط دولت آقای سیّد محمّد خاتمی اجازه استفاده و انتشار گستردۀ آن در سطح جامعه داده شده است باید تاریخ را فراموش نکنیم ! غائلۀ سال 1378 به توسط چند روزنامه و مجلۀ داخلی طراحی و ساماندهی می شد ، پس از خاموش شدن فتنۀ سال 1378 و تعطیل شدن روزنامه ها و مجلاتی که کانون فعالیّت ضدّ انقلاب شده بودند ، دولت آقای سیّد محمّد خاتمی که کانون رسانه ای ضدّ انقلابیش را از دست داده بود به فکر راه اندازی کانون رسانه ای خارجی گشت تا پس از هر بار شکست فتنه شان دچار تعطیلی نگردد ! اگر به راستی دولتمردان ما در صدد مبارزه با هنجارشکنی ها هستند باید در مرحلۀ اوّل کانون انتشار فتنه را منهدم سازند منهدم ساختن کانون رسانه ای دشمنان یعنی خلع سلاح نمودن آنان در ایجاد آشوبهای اجتماعی و نا به سامانی های فرهنگی منهدم ساختن کانون رسانه ای دشمنان نیازی به هلی کوپتر و بالا رفتن از بام منازل مردم ندارد ، تنها با دو کار یعنی : 1- شناسایی و انهدام شبکه های قاچاق و تولید و توزیع آنتن های ماهواره ای - 2- اخلال در امواج رادیویی و تلویزیونی شبکه های معاند با استفاده از دستگاههای فرستندۀ پارازیت فقط یادمان نرود : پیش از آن که کشور ما مواجه با سمپاشی شبکه های معاند ماهواره ای باشد با عوامل نفوذی دشمنان در میان سیاستبازان داخلی مواجه است که کانون اصلی اجرای سیاست استحالۀ تدریجی نظام در داخل پیکرۀ دولت گشته اند !
  • بی نام IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    دلشون خواسته به شما هم ربطی نداره