جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دسته عزاداری خادمان کریمه اهل بیت (ع) در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

حوزه/ دسته عزای خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در سالروز شهادت امام جواد علیه السلام از ساعت ۹ صبح به طرف حرم مطهر حرکت خواهد کرد و مراسم عزاداری نیز با سخنرانی اساتید حوزه و مداحی مداحان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام دسته عزای خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها اقامه عزا خواهد کرد.

دسته عزای خادمان و زائران حرم مطهر بانوی کرامت بر اساس روال همه ساله از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام با برپایی مجلس ذکر مصیبت آغاز می‌شود و از ساعت ۹ به طرف حرم مطهر بانوی کرامت حرکت خواهد کرد.

دسته عزای خادمان و زائران حرم مطهر بانوی کرامت در طول مسیر در دو ستون از خادمان شمعدان به دست با همراهی روحانیون و زائران در پشت سر آن‌ها به طرف حرم حرکت خواهد کرد و پس از ورود به حرم مطهر مجلس عزاداری با مداحی عباس حیدر زاده، سیدحسین جعفری‌نژاد و سیدعلی حسینی‌تبار در صحن امام رضا علیه السلام مقابل ایوان آیینه برپا خواهد شد.

گفتنی است: برپایی دسته عزاداری در سالروز شهادت امام جواد علیه السلام از سنت های دیرینه خدام حرم مطهر بانوی کرامت است که هر ساله با حضور پر شور مردم برپا می شود.

مراسم سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام، چهارشنبه شب بعد از نماز عشا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و مداحی سیدعلی حسینی نژاد در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود.

همچنین صبح شهادت امام جواد علیه السلام نیز بعد از نماز صبح زیارت عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی و مداحی سیدجواد میرجعفری برگزار می شود و از ساعت ۹ صبح نیز دسته عزای خادمان و زائران از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر بانوی کرامت با مداحی عباس حیدر زاده حرکت خواهد کرد.

در روز شهادت امام جواد علیه السلام نیز قبل از نماز ظهر مراسمی با سخنرانی و مداحی حجت الاسلام والمسلمین حسن بابائیان و جواد برزگر، بعد از نماز عصر مراسمی با مداحی علی حبیب زاده و قبل از اذان مغرب محفل انس با قران کریم با قرائت قرآن قاریان وحیدی، پروینی نژاد و زندی و مداحی محمد حیدری زاده برگزار خواهد شد.

مراسم شام شهادت امام جواد علیه السلام نیز پنجشنبه شب بعد از نماز عشا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، قرائت دعای کمیل و مداحی عباس حیدرزاده و قرائت زیارت جامعه کبیره حجت الاسلام ناصر شهیدی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha