سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بانوان

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج علیه‌السلام پارس‌آباد با اشاره به اهمیت جایگاه مبلغان دینی در جامعه، گفت: بیدارگری نسل‌های امروز و فردا اساسی ترین مأموریت مبلغان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، خانم اطلس وهاب زاده در نشست پژوهشی حضوری و برخط(آنلاین) مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) شهرستان پارس‌آباد با عنوان "نقش مبلغان دینی در فرهنگ‌پذیری افراد"، گفت: هر چند جامعه برای نهادینه‌کردن ارزش‌ها و هنجارها، دو شیوه جامعه‌پذیری و فرهنگ‌پذیری را پیش رو دارد، اما شیوه فرهنگ‌پذیری برای نهادینه‌ سازی ارزش‌ها و هنجارها، مناسب‌تر و ماندگارتر است.

وی افزود: مبلغان خواهر مرزداران اندیشه‌های دینی و فرهنگی جامعه هستند. آنچه در کلام و قلم و هنر این سفیران سعادت موج می‌زند، بیدارگری نسل‌های امروز و فردا است.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس‌آباد با بیان اینکه تبلیغ، هنری جاودانه است، بیان کرد: اسلام کامل‌ترین شریعت آسمانی با تبلیغ متولد شد و بقاء و جاودانگی آن نیز در سایه‌سار تبلیغ مبلغان و هدایت‌گران مذهبی به وجود خواهد آمد، از این‌رو آشنایی مبلغان با شیوه‌های تبلیغی امری ضروری است.

وهاب‌زاده با تاکید بر عامل‌بودن مبلغ دینی در فرهنگ‌سازی هنجارها در جامعه، اظهار کرد: اهل عمل بودن، اخلاص در عمل، تربیت محوری، فرهنگ‌پذیر کردن افراد و در دسترس‌بودن از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مبلغان و مروّجان ارزش‌های دینی می‌باشد.

مدرس حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مبلغان خواهر بایستی با ابزارهای تبلیغ آشنا شوند، چراکه آگاه‌بودن به جدیدترین شیوه‌ها و روش‌ها به مبلغان این امکان را خواهد داد که افزون بر هدایت جامعه‌ اسلامی به سوی سعادت و سلامت دینی، از ورود افکار و اندیشه‌هایی که بر مبنای دین‌گریزی و یا دین‌ستیزی است، ممانعت به عمل آورند.

وهاب‌زاده یادآور شد: روحانیت و مبلغان به عنوان مرزبانان فکری - فرهنگی همواره باید دغدغه‌ پاسداری از دین را داشته و راه‌های نفوذ دشمنان به اندیشه و باورهای دینی جامعه‌ را مسدود کنند و با کنار زدن اندیشه‌های ملحدانه و شرک‌آلود دشمنان اسلام، باورهای دینی را در جامعه بذر افشانی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha