جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: یکی از اولویت های برنامه های تولیدی در رسانه ملی باید تولید و پخش سریال هایی با موضوع تربیت و خانواده باشد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به لزوم تبیین ویژگی ها و شاخصه های خانواده موفق در عرصه رسانه به خصوص رسانه ملی اظهار داشت: یکی از مؤلفه های مهم خانواده ی موفق آن است که والدین و فرزندان با مفاهیم ناب دینی و تعالیم قرآن و اهل بیت(ع) به خوبی آشنا باشند و در زندگی خود به آن ها عمل کنند.

وی افزود: بر این اساس باید توجه داشت که به عنوان مثال، موفقیت فرزند و یا والدین صرفاً منحصر در رشد علمی و جایگاه اجتماعی نیست، چه آن که علمی که با آداب دینی و تقیدات مذهبی توأم نباشد، چه بسا برای انسان همراه با مخاطراتی جدّی باشد.

وی همچنین گفت: خداوند متعال در قرآن کریم هنگامی که از خانواده آرمانی سخن به میان می آورد، شاخصه‌ای به نام صالحیت را در پیش روی ما قرار می‌دهد، کما این که از اصلی ترین خواسته های پیامبران الهی، قرارگیری خود و نسل و ذریه شان در جرگه ی صالحان است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود: از جمله ویژگی های انسان صالح در بیان قرآنی می توان به مواردی چون ایمان به خدا و آخرت، اهتمام نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، همچنین سرعت در خیرات و انجام اعمال صالح اشاره کرد که بی شک نقش خانواده در رسیدن به این مباحث بسیار مهم و کلیدی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئولیت پذیری پدر و مادرها نسبت به تربیت فرزند گفت: به هر میزان که والدین در این خصوص حساسیت و دغدغه داشته باشد، ما در زمینه سازی در جهت نیل به اهداف حیات طیبه موفق خواهیم بود.

شکرزاده تأکید کرد: در دنیای امروز که شاهد اهمیت و حوزه نفوذ و تأثیرگذاری رسانه ها هستیم، باید با ابزار هنر و رسانه در مسیر تبیین شاخصه های تربیت موفق دینی با محوریت خانواده گام برداشت و بی شک در همین خصوص رسانه ملی رسالت بسیار سنگینی را عهده دار است.

وی در خاتمه افزود: ما در شرایط فعلی به شدت نیاز داریم که در صداوسیما برنامه ها و به ویژه سریال های قوی و تأثیرگذار با محوریت مقوله تربیت و خانواده ساخته شود تا به این وسیله خانواده ها به شکل مطلوب با برخی از مهم ترین بایسته های سبک زندگی اسلامی آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    سلام بر شما. بسیار عالی شاره فرمودین. بشرطی که نسل نوجوان /جوان/دختران/پسران/زنان و مردان هنرمند بتوانند سبک زندگی ایرانی اسلامی رو به زیبایی در عرصه هنر تئاتر و سریال های شبکه خانگی و تعاملی و رسانه ملی و سینما نمایش بگذارند. حوزه علمیه باید بتونه هنرمند تراز انقلاب اسلامی آموزش تخصصی بده و به دنیای هنر معرفی کنه تا موفق باشند و بدرخشند.
  • توقع از کی؟ IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    رسانه ملی؟! رادیو ایران خبرگویی که صدایش به طور طبیعی دارای «ناز» است، از اول هفته صبحها بکار می گیرد و ... . خیلی رعایت می کنند! و عکس العملشان در برابر تذکر تشدید است!!!