جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یی

حوزه / مدیر فناوری و آموزشی دفتر تدوین حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه ملاحظات اساتید بدون کوچکترین کم و کاستی و با تمام جزئیات به مدیران عالی حوزه انتقال داده خواهد شد، گفت: تلاشمان بر این است که تا حد ممکن ملاحظات اساتید در اصلاح کتب درسی را اعمال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام کاویانی، مدیر فناوری و آموزشی دفتر تدوین حوزه‌های علمیه کشور، امروز در حاشیه نخستین نشست عمومی از سلسله نشست‌های مطالعات نیاز سنجی دفتر تدوین حوزه‌های علمیه، در مدرسه علمیه آیت الله مدنی(ره) کاشان، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های اصلی مدیریت جدید دفتر تدوین متون درسی حوزه علمیه کشور، برقراری ارتباط مستقیم و مستمر با اساتید مدارس علمیه می‌باشد.

مدیر فناوری و آموزشی دفتر تدوین حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه اساتید مدارس علمیه سال‌های متمادی در تدریس طلاب نقاط ضعف و قوت کتاب‌ها را دریافت کرده‌اند، بنابراین در اینگونه نشست‌ها می‌توانند بهترین توصیه‌ها، راهکارها و نقدها نسبت به کتب درسی را به ما انتقال دهند.

حجت الاسلام کاویانی، عدم برقراری ارتباط با دانشمندان حوزوی را مهمترین غفلت در نیاز سنجی‌ها دانست و یادآور شد: با توجه به محدویت‌هایی که داریم تمام تلاش خود را با اساتید حوزه‌های علمیه با برنامه‌های منسجم و منظم در قالب میزهای مطالعات نیاز سنجی کتب درسی به کار خواهیم گرفت.

وی میز قم و میز کاشان را نخستین تجربه مطالعات نیاز سنجی دفتر تدوین حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد و گفت: امروز با بیش از ۴ ساعت گفت‌وگوی سازنده با اساتید مدارس علمیه منطقه کاشان توانستیم دستاوردهای خوبی را در دانش نحو و کتب قرآن بدست بیاوریم.

مدیر فناوری و آموزشی دفتر تدوین حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه ملاحظات اساتید بدون کوچکترین کم و کاستی و با تمام جزئیات به مدیران عالی حوزه انتقال داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است که تا حد ممکن ملاحظات اساتید در اصلاح کتب درسی را اعمال کنیم.

حجت الاسلام کاویانی تصریح کرد: بزودی ۴ کتب درسی پس از طی نمودن روند اصلاحیه در اختیار اساتید حوزه‌های علمیه قرار خواهد گرفت.

مدیر فناوری و آموزشی دفتر تدوین حوزه‌های علمیه کشور، در پایان به اجرای طرح درختواره دانش‌های حوزوی اشاره کرد و اظهار داشت: در این درختواره ۴۰۰ عنوان پژوهشی دیده شده که امیدواریم با جذب طلاب در این طرح، زمینه اشتغال آنها در رشته‌های تخصصی و موسسه رویان فراهم شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha