دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همدلی اجتماعی

کارشناس و تحلیلگر رسانه تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی، رسانه ها باید مروج و مبلغ حس همدلی اجتماعی در کشور باشند.

سیدمحمدحسن خوشرو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که امروزه یکی از نیازهای مُبرم جامعه ما تقویت حس همدلی اجتماعی است، اظهار داشت: البته باید توجه داشت که ایجاد و تقویت حس همدلی اجتماعی بیش از هر چیز دیگری یک مهارت است و باید به عنوان یکی از مهارت های کلیدی زندگی به افراد مختلف جامعه از جمله نسل جدید آموزش داده شود.

وی افزود: بخش مهمی از این مهارت به درک و فهم افراد در شبکه ارتباط اجتماعی باز می گردد که در این خصوص رسانه ها می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان این که بی تفاوتی اجتماعی، نقطه مقابل همدلی اجتماعی است، گفت: متأسفانه شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور در سال های اخیر از یک سو و توطئه ها و برنامه های دشمن برای نااُمید کردن مردم و نسل جوان از سوی دیگر باعث شده در میان برخی افراد جامعه، یک نوع بی تفاوتی و یا کم تفاوتی نسبت به مسایل کشور را شاهد باشیم که باید برای رفع این معضل فکری کرد.

این کارشناس و تحلیلگر رسانه همچنین بیان داشت: آن چه ضروری است این که همه افراد یک جامعه می بایست مهارت همدلی اجتماعی را کسب نموده و با داشتن این مهارت، آرامش و آسایش را هم برای خود و هم برای دیگر افراد نمایند، چه آن که در جامعه ای که انسجام اجتماعی اش در حد بالایی است شاهد کنش های همدلانه و احساس مسئولیت بیشتر برای غلبه بر مشکلات و نقاط ضعف هستیم.

وی با بیان این که وحدت و همدلی اجتماعی از جمله مواردی است که در آموزه های دینی ما نیز بسیار بر آن تأکید شده است، گفت: روش اقناعی رسانه ها در تقویت حس همدلی اجتماعی امروزه یکی از بایسته های فرهنگی و رسانه ای جامعه ماست که امیدواریم فعالان رسانه و فضای مجازی با درک اقتضائات کنونی در این مسیر متعهدانه و مجاهدانه بکوشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha