شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدنی توسعه روستایی

حوزه/ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از راه اندازی و تشکیل جلسه شورای عالی جهاد سازندگی در آینده نزدیک خبر داد که دارای چهار نظام اقتصاد، حکمرانی، فرهنگی اجتماعی و نوآوری روستا خواهد بود و ۸ چرخش راهبردی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، سید امیر حسین مدنی در نخستین گردهمایی مدیران عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی و دبیران استانی گروه های جهادی حوزوی در مشهد با اشاره به حضور فعال جهادی در عرصه مقابله با بیماری کرونا و تقدیر رهبر انقلاب از ایشان، بر اهمیت کار جهادی در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

جهاد تبیین یعنی زنده کردن روح امید در جامعه | لزوم هم افزایی جهادگران حوزوی و دانشگاهی

وی از راه اندازی و تشکیل جلسه شورای عالی جهاد سازندگی در آینده نزدیک خبر داد که دارای چهار نظام اقتصاد، حکمرانی، فرهنگی اجتماعی و نوآوری روستا خواهد بود و ۸ چرخش راهبردی خواهد داشت.

مدنی خاطر نشان کرد: شورای عالی جهاد با هفت نفر تشکیل شده که فقط گروه های جهادی را شامل نمی شود، بلکه گروه های مردمی، هیئتی ، اربعینی و... را دربر می گیرد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه گروه های جهادی باید به دولت کمک کنند و شأن اصلی، مراجعه دولت ها به گروه های جهادی است، گفت: در واقع کمک به دولتی که وضع، مشکلات و چالش های داخلی و خارجی دارد، آورده گروه های جهادی است.

ببینید:

تصاویر نخستین گردهمایی دبیران استانی گروه‌های جهادی حوزوی و دانشجویی در مشهد

وی افزود: باید توان خود را به سمت مشکلات اصلی متمرکز کنیم. رهبر انقلاب موضوع تولید، اشتغال و معیشت را بیان می فرمایند که می بایست ظرفیت های جهادی را در این عرصه ارائه کرد.

مدنی به مسئله جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری کار عمرانی گروه های جهادی را به عنوان فعالیتی که نباید روی زمین بماند و فراموش شود، مورد تاکید قرار داده اند اما به این امر نیز می بایست توجه کرد که نرم افزار گروه های جهادی متناسب با زمان بروز باشد تا فعالیت شان ریشه ای بماند و صرف مسائل اولویت دار کشور شود.

وی تصریح کرد: گروه های جهادی باید مسئله محور باشند و به حل مسئله بپردازند و در واقع دولت را در موضوعات اصلی کمک کنند و پیش روی آن، راه بگذارید.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت هم باید از ظرفیت مردمی استفاده کند و نگاه حداکثری داشته باشد،‌ گفت: یکی از کارها این است که گروه های جهادی از دل مردم هر منطقه محروم شکل بگیرد تا مانند برخی از مناطق که امروز نمونه هستند، به الگو تبدیل شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علي اصغر كريمي IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    سلام شيوه جهادي مردمي و دانش بنيان است. شيوه جهادي يعني كار و خدمت به مستضعفان به نيت كسب رضايت الهي است. روش همه باهم جهاد سازندگي دهه اول انقلاب نمونه كاملي از حاكميت و دولت اسلامي در حل مشكلات و بحران ها به نمايش گذاشت. شيوه جهادي نقطه مقابل سرمايه داري منفعت طلب و انحصارگر است. در قانون برنامه و بودجه و ساير قوانين مربوطه شيوه جهادي به دقت و صراحت تعريف و جايگزين سرمايه داري = پيمانكاري شود. دولت مكلف شود كارهاي زيربنايي و بيت المال را صرفا با شيوه جهادي به پيش ببرد. ان شاءالله