پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دومین همایش تکریم جانبازان شیمیایی سراسر کشور

حوزه/ قاضی‌زاده هاشمی گفت: کشورهای غربی، حتی حقوق بشر با تعریف مادی را به درستی رعایت نکردند، انسان مادی برای خود اصولی وضع کرده است که حمله شیمیایی را برای خود و جامعه جهانی حرام می‌داند و در دوره‌ای حمله شیمیایی به ایران رخ داد که این کنوانسیون‌ها وجود داشتند و علی‌رغم آن صدام از سلاح‌های شیمیایی علیه ایران استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، همایش جانبازان شیمیایی سراسر کشور به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه نهم تیرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش با اشاره به موضوع نقض حقوق بشر در جهان، گفت: کشورهای غربی، حتی حقوق بشر با تعریف مادی را به درستی رعایت نکردند، انسان مادی برای خود اصولی وضع کرده است که حمله شیمیایی را برای خود و جامعه جهانی حرام می‌داند و در دوره‌ای حمله شیمیایی به ایران رخ داد که این کنوانسیون‌ها وجود داشتند و علی‌رغم آن صدام از سلاح‌های شیمایی علیه ایران استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: در همان ایام کارشناسان بین‌المللی به دعوت ایران در منطقه حاضر شدند، نمونه‌برداری کردند، جنایات صدام اثبات شد اما هیچ عمل و اقدامی و کمترین برخوردی با جنایت‌های صدام نشد اما وقتی صدام به کویت حمله کرد، آن‌ها صدام را تهدید و مجازات کردند و حساب‌های بانکی صدام را بستند. اما در مورد جنایت‌هایی که در ایران شد و در حالی که سازمان‌ها و شرکت‌های تأمین کننده سلاح‌های شیمیایی، مجروحان و شهدای شیمیایی و مردم آسیب دیده کاملاً مشخص هستند با گذشت چهل سال هیچ اقدامی انجام ندادند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به جانبازان شیمایی حاضر در این همایش، گفت: شما نماد عزت و ایستادگی ملت ایران و علت پیروزی‌های کشور هستید. شما با وجود سختی‌هایی که به لحاظ جسمی کشیدید در مسیر اسلام ایستاده‌اید و از آرمان‌ها کوتاه نیامده‌اید. یکی از جانبازان شیمیایی در دیداری که در کرمان داشتم تأکید می‌کرد با اینکه نفس ما تنگ است اما آن را به آرمان‌های انقلاب اسلامی هدیه می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: این تحمل و این همراهی باعث برکت است و منجر به این می‌شود که مشکلات کنار برود. خداوند رحمان کمک کنند که ما در مقابل دشمنان به پیروزی برسیم. آن چه باعث پیروزی ما در برابر کثرت دشمنان شده است لطف الهی است و رحمت الهی و ایستادگی و شکر ملت ایران و در صدر آن خانواده جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی باعث خیر و برکت می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات و خدمات دولت و مجلس برای خدمت‌گزاری به مردم گفت: با وجود اقداماتی که انجام شده است اما شرایط اقتصادی مناسب نیست و برای همین این تلاش‌ها دیده نمی‌شود. امیدواریم با تلاش دولت و مجلس در عرصه‌های مختلف باعث بهبودی وضعیت کشور شویم. در بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های اجرا شده را اعلام خواهیم کرد و بر اساس فرمایش رئیس جمهور سعی می‌کنیم از افعال ماضی استفاده کنیم و برنامه‌ها و خدماتی را که انجام شده است را اعلام کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان از آستان قدس رضوی خواست زمینه حضور خانواده جانبازان شیمیایی در مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha