پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماز جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: خانواده‌ها با الگوگیری از شیوه ازدواج مولای متقیان (ع) و دخت نبی مکرم اسلام (ص)، ازدواج جوانان را تسهیل کرده و رسوم غلط و هزینه‌های سنگین را کنار بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان ‌که با حضور مردم نمازگزار در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع)، با اشاره به روایتی از این امام همام، اظهار کرد: بنا به فرموده امام پنجم اگر تقوا و پرهیزکاری داشته باشید خداوند در جاهایی که تصور نمی‌کنید به یاری شما آمده و راهی را پیش روی شما می‌گشاید تا در مواجهه با بحران‌ها و مشکلات بهترین تصمیم را بگیرید.

وی در ادامه سالروز ازدواج مولای متقیان علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک گفت و با بیان اینکه این مناسبت‌ها برای ما پیام دارند، خاطرنشان کرد: این خانواده الگوی کاملی برای خانواده اسلامی است؛ زیرا بر این خانواده نمونه، محبت و عشق، یاری‌کردن همدیگر در مسیر بندگی خداوند و ارزش‌های دینی حاکم است و زوجین در کنار یکدیگر بهترین فرزندان را تربیت کرده و تحویل جامعه دادند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: خانواده‌ها با الگوگیری از شیوه ازدواج مولای متقیان (ع) و دخت نبی مکرم اسلام (ص)، ازدواج جوانان را تسهیل کرده و رسوم غلط و هزینه‌های سنگین را کنار بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بازخوانی و افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: جهان غرب در سه قرن اخیر و به‌ویژه در قرن اخیر نسبت به کشورهای دیگر، جز ظلم و ستم ثمره‌ای نداشته؛ به‌گونه‌ای که فقر، بیچارگی، جنگ، کودتا و ... تماماً ثمره دخالت غرب در کشورهای دیگر است.

وی افزود: مستکبران غربی در دهه‌های گذشته جنایت‌های مختلفی در نقاط گوناگون دنیا ازجمله در ایران و خاورمیانه مرتکب شدند؛ به‌گونه‌ای که در سه دهه اخیر بیش از دو میلیون نفر تنها در منطقه ما به واسطه جنگ‌افروزی غرب جان خود را از دست داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: به برکت انقلاب و نظام اسلامی، ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی غرب و مستکبران ایستاده و مقاومت می‌کند و به واسطه همین مقاومت، روزبه‌روز ملت ما قوی‌تر و دشمن ضعیف‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت شانزدهم تیر، روز ملی مالیات، با اشاره به اینکه بحث مالیات حق‌الناس است، خواستار عدالت و مقابله با تبعیض در پرداخت و دریافت مالیات شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha