جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زلزله

یک زلزله ۶ و سه دهم ریشتری و دو زلزله ۶ و یک دهم ریشتری بامداد شنبه حوالی بندرلنگه را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یک زلزله به بزرگی ۶ و سه دهم ریشتر ساعت ۳:۵۵ و دو زلزله دیگر به بزرگی ۶ و یک دهم ریشتر ساعت ۲:۰۲ و ۳:۵۴ بامداد شنبه حوالی بندرلنگه را لرزاند.

بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری کانون این زمین لرزه‌ها در عمق ۲۶، ۱۰ و ۲۸ کیلومتری زمین رخ داد.

شدت این زمین لرزه در بندرعباس نیز بسیار زیاد بود.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: این زلزله‌ها تاکنون ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم در بندرلنگه بر جای گذاشته است.

عباسی، سخنگوی شرکت توزیع برق هرمزگان هم گفت: برق ۲۵ تا ۳۰ روستای مناطق زلزله زده شهرستان بندرلنگه قطع است؛ این روستاها حدود ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ مشترک برق دارند؛ ۵ پست از مدار خارج شد که تاکنون، ۴ پست به مدار برگشته و یک پست همچنان از مدار خارج است، همه‌ی گروه‌های امدادی درحال آماده باش هستند، امیدواریم تا پایان امروز برق مناطق زلزله زده وصل شود.

سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان نیز از توزیع اقلام ضروری و زیستی میان زلزله زدگان بندرلنگه خبر داد.

دکتر فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم اعلام کرد: آمادگی کامل برای پذیرش مصدومان زلزله وجود دارد. همچنین تجهیزات پزشکی موردنیاز از بندرعباس به منطقه زلزله زده منتقل شده است.

استاندار هرمزگان: نگران افراد زیرآوار مانده در روستاها هستیم

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ خسارتی نداشتیم، گفت: راه های در طول مسیر از بندرعباس تا بندرلنگه آسیب دیده‌اند و نشست‌ها و ترک‌های پل‌ها را نیز شاهدیم، از مردم می‌خواهیم از تردد در مسیرهای بین شهری خودداری کنند.

دوستی با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی ما افراد زیر آوار مانده در روستاها هستند، ادامه داد: تیم‌های مربوطه در حال وصل‌کردن برق‌ ۵۳ روستایی هستند که در این مناطق کانونی زلزله قرار داشته‌اند. برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستاها نیز به تدریج وصل خواهد شد.

دستور ویژه وزیر بهداشت

بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با رئیس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha