شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسین جوشقانیان

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا اضافه کرد: امروز امیدآفرینی مهم‌ترین مسئولیت هیاتی ها بوده و یأس آفرینی مهم ترین کار اردوگاه ابلیس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان در پانزدهمین همایش هیات های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، اظهار داشت: آیه ۱۰۵ سوره توبه می فرماید که تمامی کارها و نیات شما رصد می شود که آیا کارهای تان بوی ولایت و توحید می دهید یا خیر؛ اگر ندهد از شما می گیرند.

وی افزود: قرآن می فرماید که ای پیغمبر، خدا باید اراده کند که تو کسی را هدایت کنی؛ جای دیگر می فرماید که ای پیغمبر، آن تیری که به هدف زدی را ما زدیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: نصرت حق، طمأنینه و سکینه قلبی و غیره از دستاوردهای پذیرش ولایت توحید است؛ اگر قدر این نوکری را ندانیم از ما می گیرند؛ مسئول هیات باید خودش بیشتر از دیگران بهره ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان تاکید کرد: هیات داران ما باید مراقبت کنند که این منصب و جایگاه نوکری نسبت به گریه کنندگان امام حسین(ع) را از ما نگیرند؛ هیات یک مدرسه تربیتی است و ما موظف به پذیرش همه استعدادها در این مدرسه تربیتی هستیم و نمی توانیم افراد را گلچین کنیم.

وی ادامه داد: در دهه محرم باید تمامی مردم با هر تفکری به هیات بیایند؛ امام حسین(ع) از عمر سعد هم ناامید نشد؛ عمر سعد خبیث بود، اما امام حسین(ع) به فکر هدایت بود.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا مطرح کرد: وقتی احنف بن قیس نامه امام حسین(ع) را دریافت کرد، گفت نه؛ ما با این خانواده همراه نمی شویم؛ به سه دلیل؛ در جنگ صادق هستند و فریب نمی دهند؛ سیاست مکارانه ندارند و سوم اینکه غنیمت اگر به دست آن ها برسد آن را نگه نمی دارند.

خیمه اهلبیت(ع) امروز کشور ما بوده و رهبر ما در مقابل صهیونیست ها و غربی ها ایستاده است؛ عده ای از افراد برای اهلبیت(ع) گریه می کنند، اما هیچ بصیرتی از شرایط امروز ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان اظهار داشت: یزید بن محمود وقتی نامه امام حسین(ع) را دریافت کرد بسیار گریه کرد و اشک ریخت؛ اما به امام ملحق نشد؛ وقتی هم فهمید سرها بالای نیزه ها رفته باز هم اشک ریخت؛ اما این اشک کارساز نیست.

وی تصریح کرد: اینکه هیئات به گریه محدود شود کارساز نیست؛ هیئات باید از مردم گره گشایی کنند؛ ما هیاتی ها در محله می توانیم آسیب ها را پیدا کرده و گره ها را باز کنیم؛ شهید تهرانی مقدم ۶۱ یتیم را تحت پوشش خود داشت؛ ما نیز باید به دیگران کمک کنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا اضافه کرد: امروز امیدآفرینی مهم ترین مسئولیت هیاتی ها بوده و یاس آفرینی مهم ترین کار اردوگاه ابلیس است.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان بیان کرد: پیروزی قطعی است و امام در سال ۴۱ به یکی از اطرافیان وعده پیروزی را می دهند؛ امام بعدها فرمود ما همه سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: متواضع ترین فرد در فضای هیئت باید مسئولان هیئت باشند؛ این جلسات بسیار مبارک است و قلوب مومنان در کنار هم نسبت به هم نزدیک می شود.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: چگونه می شود که مداح یا منبری با عزت و احترام دعوت به مراسم شوند، اما آن ها برای نوکری کردن پول و پاداش تعیین کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان تاکید کرد: هیاتی های انقلابی تداوم ولایت غدیر را در ولایت فقیه دیده اند و یاد و تکریم شهدا می تواند بسیار کارگشا باشد؛ تکریم والدین شهدا یا بیان سیره شهدا می تواند از مصادیق نگهداشتن یاد شهدا باشد.

وی ادامه داد: موتور محرک همه امم تاریخ فرهنگ جهاد و شهادت است و این سخن حضرت آقاست. ویژگی حاج قاسم قدرت آفرینی و عزت آفرینی بود و تمامی مردم بالفطره ذاتا او را دوست دارند.

رئیس موسسه سیره شهدا خاطرنشان کرد: مسئولین هیئات مسائل هیات و محله را باید با سخنرانان و مداحان خود مطرح کنند تا این عزیزان در فعالیت های خود این مسائل را لحاظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان افزود: ارتباط سخنرانان و مداحان با اعضای هیئات باید ناظر بر حل مسئله باشد؛ اینکه برخی ها پای کار مردم هستند اما کاری با انقلاب ندارند یا بالعکس، کافی نیست و باید این دو در کنار هم دنبال شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha