جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: غربی هایی که مدعی حقوق بشر هستند، بیشترین و بزرگترین جنایات علیه بشریت را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در مراسم بزرگداشت شهدای ۱۲ تیر، سالروز حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا، اظهار داشت: انسان در مجموعه معارف اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای است و در آیات و روایات حجم فراوانی از مباحث در این خصوص وجود دارد.

امام جمعه زاهدان با قرائت آیه ۳۰ سوره مبارکه بقره «إِنِّی جاعِلٌ ِ فِی الْأرْضِ خَلِیفَةً» افزود: در این آیه خداوند متعال بیان فرمود که می‌خواهم جانشین و خلیفه بر زمین قرار دهم و در مقابل ملائکه اظهار داشتند به دنبال آفرینش کسانی هستی که اهل فساد هستند در صورتی که ما تسلیم در پیشگاه تو هستیم و چه نیازی به آفرینش انسان است و خداوند فرمود من چیزی می‌دانم که شما از آن آگاه نیستید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: خداوند متعال انسان را آفرید و حقایق عالم را به او آموزش داد و سپس به ملائکه فرمود این حقایق را بازگو کنید و ملائکه در جواب بیان داشتند که چیزی نمی‌دانیم مگر اینکه به ما آموزش داده باشی و بعد به آدم(ع) فرمود به آن‌ها آموزش بده و از این طریق برتری مقام انسان را به فرشتگان نشان داد.

وی ادامه داد: تعابیر دیگری وجود دارد از جمله اینکه بیان می‌شود ما بنی آدم را تکریم کرده و جهان آفرینش را در خدمت او قرار دادیم، اما اوج کمال و سعادت او در بندگی خداوند متعال است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: امام علی(ع) در مناجات بیان می‌کنند "إِلَهِی کَفَی لِی عِزّاً أَنْ أَکُونَ لَکَ عَبْداً وَ کَفَی بِی فَخْراً أَنْ تَکُونَ لِی رَبّا" بدین معنا که خداوندا همین عزت و افتخار برای من کافی است که من بنده تو و تو پروردگار من باشی و در ادامه بیان می‌کند "أَنْتَ کَمَا أُحِبُّ فَاجْعَلْنِی کَمَا تُحِب‌" بدین معنا که خداوندا تو آن‌گونه هستی که من دوست دارم و در مقابل مرا به گونه‌ای قرار ده که تو دوست می‌داری.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: همان‌گونه که در روایات مشاهده می‌کنیم برای انسان حقوقی قائل هستند که اوج آن در (رسالة‌الحقوق) از امام سجاد(ع) به عنوان یک مجموعه و گنجینه ارزشمند به دست ما رسیده و یا نمونه دیگر آن نامه امام علی(ع) به مالک اشتر است که از منظر حاکمیت در خصوص حقوق مردم بیان می‌دارد: "تو استاندار کسانی هستی که از برادران دینی تو هستند و اگر مسلمان هم نباشند مثل تو انسان هستند" که چنین چیزی به معنای حفظ جایگاه و حق انسان است و متاسفانه ما مسلمانان در جامعه اسلامی با این گنجینه‌های گران‌بها کمتر آشنایی داریم.

وی ادامه داد: جامعه بشری دور هم جمع شده و منشوری تحت عنوان حقوق بشر تنظیم کرده‌اند که سطح آن از آنچه در منظومه تعالیم اسلام آمده بسیار متفاوت و پایین‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، سطح تعالیم اسلام را بالاتر، واقعی‌تر و پیشرفته‌تر دانست و بیان کرد: ما در منظومه معارف اسلامی سطح بالاتر از حقوق بشری که سازمان ملل تصویب کرده را دارا هستیم و نکته اصلی اینجاست که به منشور نوشته شده عمل نمی‌شود و عده‌ای از آن سو استفاده کرده و به بیان شعارهای زیبا، عناوین و واژه‌های قشنگ اکتفا می‌کنند و باید مشخص شود کسانی که مدعی حقوق بشر هستند در پرونده خود چه عملکردی داشته‌اند.

وی گفت: امام علی(ع) در خصوص حق و باطل بیان فرمودند: یک مشت از باطل و یک مشت از حق را با هم ممزوج کرده و به خرد مردم می‌دهند و چون افراد رگه‌هایی از حق را می‌بینند الباقی آن را حق دانسته و می‌پذیرند، در صورتی که اگر باطل خود را محض و عریان نشان دهند کسی باطل را نمی‌پذیرد و به همین دلیل لباس حق بر آن می‌پوشانند تا دیگران باور کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی عنوان کرد: داستان آمریکا و مستکبران عالم در مسئله حقوق بشر همین گونه است و تنها شعار حقوق بشر را سرداده، اما بیشترین و بزرگترین جنایات علیه بشریت را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: وقتی به سلسله تاریخ و شهدای ترور نگاه‌ می‌کنیم در می‌یابیم که آمریکا و استکبار جهانی در همه جنایت‌ها مستقیم یا غیر مستقیم حضور داشته و این ترورها تنها منحصر به ایران نیست و جنایات آن‌ها را در کشورهای مختلف از جمله افغانستان، پاکستان، یمن، لبنان، فلسطین و سوریه می‌بینیم، اما با همه این‌ جنایات هنوز هم شرم نکرده و شعار طرفداری حقوق بشر را سر می‌دهند.

امام جمعه زاهدان گفت: ما باید دشمن خود را به خوبی بشناسیم و آگاه باشیم تا باطلی را در لباس حق نپذیریم، بلکه دشمن را شناسایی، سخن او را تحلیل و سیر عملکرد او را بررسی کنیم و سپس در زمین درگیری‌ها جایگاه خود را پیدا و وظیفه خود را مشخص کنیم و به نسل جدید هم آموزش دهیم زیرا بسیاری از جوانان در آن دوره نبوده و جنایت‌های رخ داده را ندیده‌اند.

وی ادامه داد: حتی کسانی که این جنایات را از چشم خود دیده‌اند هم نمی‌توانند عمق احساس خانواده شهدا را حس کنند، مگر اینکه خودشان این داغ را دیده باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: وظیفه ما این است که مباحث را به درستی تبیین کنیم که چنین چیزی یکی از مصادیق فرمایشات مقام معظم رهبری است و باید بتوانیم موقعیت انقلاب اسلامی، برخورد دشمنان، مقاومت قهرمانانه و افتخار آفرینی مجاهدان را به درستی تبیین کنیم، زیرا اگر امروز شاهد امنیت و پیشرفت هستیم و می‌توانیم با آرامش زندگی کنیم بر سر سفره احسان شهدا، ایثارگران و جانبازان نشسته‌ایم و باید قدر دانسته این موارد را به نسل بعد منتقل کنیم.

وی ادامه داد: اگر امروز در جامعه با مشکلات اقتصادی و فرهنگی مواجه هستیم به علت فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب و مسیر شهداست که اگر مسیر و فضای معنوی دوران ابتدای انقلاب را دنبال و حفظ کرده بودیم حتی با وجود تحریم‌ها و دشمنی‌ها دچار بسیاری از این مشکلات نمی‌شدیم، زیرا دشمن دست از دشمنی بر نداشته و این ما هستیم که باید توانمندی خود را بیشتر کنیم تا دشمن جرأت حمله به ما را نداشته باشد.

وی به قرائت و تفسیر آیه۶۰ سوره مبارکه الأنفال "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ" پرداخت و گفت: طبق این آیه قرآن و بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید به قدری قوی و استوار شویم که دشمن توهم حمله به ما را نداشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha