چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور طی نامه ای در راستای تحقق گشت ارشاد مسئولین به رؤسای ۱۱ دستگاه حاکمیتی که ترک فعل کرده اند، تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور طی نامه ای در راستای تحقق گشت ارشاد مسئولین به رؤسای ۱۱ دستگاه حاکمیتی که ترک فعل نموده و در برداشتن اولین قدم در تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی نموده اند، تذکر داده و مهلتی را برای تحقق این مهم اعلام کرد.

تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هر دستگاهی گامی به منظور تحقق اصل هشتم قانون اساسی جهت کاربردی نمودن امر به معروف و نهی از منکر خصوصا در حوزه مردم به مسئولین می باشد.

در میان همه دستگاه های دولتی و نهادهای حاکمیتی فقط رؤسای ۱۱ دستگاه علیرغم ابلاغیه های لازم در این خصوص اهمال نموده و راه ارتباطی امر به معروف و نهی از منکر بین مسئولین و مردم را برقرار نکرده‌اند.

در رأس این دستگاه‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان صدا و سیما و دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشند. در حالی که این دستگاه‌ها بیشتر از بقیه به تقویت و نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر نیاز دارند.

متأسفانه بی توجهی و اهمال روسای این دستگاه ها به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث خسران فرهنگی در جامعه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کریمی TR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    اگر به جای تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر و قانون و بخشنامه و اخطاریه و ... امر به معروف و نهی از منکر را با زبان هنر، در میان مردم، فرهنگ‌سازی کنند، گر چه دیرتر به بار می‌نشیند ولی میوه‌اش پایاتر و شیرین‌تر خواهد بود.
    • لا IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      مسمی به هنرمندانی که خود ... فاقد شیء چگونه معطی آن می تواند بشود؟! بسیاری از منکرات از جمله بدپوششی را همین ها تقویت و ترویج عملی و هنری کردند ...
  • امیر US ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    دیگه چیکار کنند؟ چهار دهه تمام تریبونهای یک طرفه دست اینهاست، از صدا و سیما گرفته تا مسجد و مدرسه
  • تقارب IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    میراث فرهنگی رئیسش رئیس اسبق صدا و سیماست، الآن هر دو...