جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی قزوین

 حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: حج علاوه بر آثار اخلاقی و تربیتی، قدرت وحدت مسلمانان جهان را در برابر غیرمسلمانان به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: اتحاد و همبستگی مسلمین یکی از پیام های کنگره عظیم حج به جهانیان است و دشمنان اسلام همواره در ایام حج دچار درماندگی و عصبانیت می شوند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حج علاوه بر آثار اخلاقی و تربیتی، قدرت وحدت مسلمانان جهان را در برابر غیرمسلمانان به نمایش می گذارد.

وی ادامه داد: در این آیین، همه مسلمانان با هر رنگ و نژاد و مذهبی دور کعبه طواف می کنند و همبستگی خود را به نمایش می گذارند.

وی به حجاج بیت‌الله الحرام توصیه کرد: در این مقطع که سعادتی بی‌نظیر نصیب تان شده است وقت خود را به استفاده بهتر و بیشتر از انجام مناسک حج و تفکر و فهم بیشتر از آن صرف کنند.

مدیر سابق حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حج و زیارت بیت الله الحرام از شعائر اسلام‌ و از ارکان پنج گانه ای است که انجام مناسک آن بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حج نماد وحدت و برادری است و مردم از کشورها و فرقه‌های مختلف اسلامی در کنار هم به انجام مراسم مذهبی می‌پردازند. این اجتماع بهترین فرصت برای خوار و ذلیل کردن نفس سرکش انسان است.

وی ادامه داد: مسئولان کاروان ها و حجاج باید به خوبی از فلسفه حج آگاه باشند و انسانیت را به معنای واقعی در این ایام درک و به زائران نیز القا ء کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha