یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
روز قلم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: امروزه یکی از ابزارهای مهم و کارآمد در راستای بصیرت افزایی، قلم هنرمندانه و متعهدانه است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت روز قلم، ابراز داشت: قلم در آموزه های اسلامی و به خصوص در آیات نورانی قرآن، جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد، به حدی که خدای متعال در قرآن کریم به نام قلم، سوگند می خورد.

وی با بیان این که در عرصه بصیرت افزایی جامعه و مقابله با هجوم شایعات و انحرافات، نیازمند به وجود قلم های متعهد هستیم، افزود: نویسنده متعهدی که آشنا به شرایط و اقتضائات زمانه باشد، به سان مجاهدی است که در عرصه جهاد تبیین نقش آفرینی کرده و با تعهد و جدیت خویش، به یاری جبهه حق می شتابد.

این مدرس دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: امروزه در عرصه جهاد تبیین، قلم متعهدانه یک ابزار مؤثر و کارآمد به شمار می رود و لذا هنر ما باید این باشد که از این ابزار به شکل هدفمند و هنرمندانه در جهت اهداف متعالی نظام و انقلاب استفاده کنیم.

وی افزود: بر همین اساس از صاحب قلمان به ویژه نسل جوان مؤمن و انقلابی، این انتظار به حق می رود که با مزین شدن به گوهر تعهد و فضیلت و بصیرت از ابزار هنر و رسانه و به ویژه قلم برای نشر معارف دینی و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی به شایستگی استفاده نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha