پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش ملی غدیریان در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ رئیس ستاد مردمی غدیر گفت: امام صادق علیه السلام ۵ خطبه در خصوص غدیر دارند که در یکی از خطبه ها سه مرتبه قسم یاد می کنند که خداوند واقعه ای مهم تر از غدیر خلق نکرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد طی سخنانی در همایش ملی غدیریان که شب گذشته در شبستان نجمه خاتون حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرمایشات اهل بیت علیهم‌السلام و آیات قرآن کریم، غدیر از تمام مراسم و مناسبت های سال مهم تر و احیاء غدیر از اوجب واجبات و سرچشمه تمام مناسک الهی است.

رئیس ستاد مردمی غدیر خاطر نشان کرد: امام صادق علیه السلام ۵ خطبه در خصوص غدیر دارند که در یکی از خطبه ها سه مرتبه قسم یاد می کنند که خداوند و اقعه ای مهم تر از غدیر خلق نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد تاکید کرد: لازم است قبل از ایام غدیر شعرای آیینی، دست به کار شوند و هیئات مذهبی با برگزاری جشن و سرور درجامعه فرهنگ سازی نمایند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: معرفی و احیای غدیر در حقیقت مصداق بارز یاری نمودن دین خداوند است که نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد تاکید کرد: مناسبت های قبل و بعد از غدیر هم بسیار مهم است و لازم است از عید قربان تا روز عید غدیر مراسمات بزرگی در سطح شهرها برگزار شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مناسک عید غدیر نیز بسیار مهم است و نباید در این روز بزرگ از اطعام، روزه، صدقه، دید و بازدید، مراسمات جشن؛ عقد اخوت و… غافل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha