پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خودکشی
خودکشی در اسپانیا

حوزه/ خودکشی مشکلی جدی در جوامع غربی است ، با این حال پاسخ‌های کمی به این مسئله داده شده است. در اسپانیا تقریباً ۴۰۰۰ مورد خودکشی در سال رخ می‌دهد که دو برابر بیشتر از مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، خودکشی تبدیل به یکی از مسائل بزرگ در غرب شده است، چرا که هر ساله جان هزاران نفر را می‌گیرد. بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود ۸۰۰,۰۰۰ هزار نفر در جهان دست به خودکشی می‌زنند.

به عنوان مثال، در اسپانیا، تقریباً ۴۰۰۰ نفر در سال دست به خودکشی می‌زنند، رقمی که در مقایسه با آمار دیگر، عدد چشمگیری است. این تعداد دو برابر بیشتر از آمار تصادفات رانندگی، ۱۱ برابر بیشتر از قتل‌های اتفاق افتاده و ۸۰ برابر بیشتر نسبت به خشونت‌های خانگی در این کشور است. در طرف مقابل، ایالات متحده ۴۷,۰۰۰ مورد خودکشی (یعنی به طور متوسط ۱۲۹ نفر در روز) را در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسانید. همچنین خودکشی یکی از علل اصلی مرگ و میر در میان جوانان شناخته شده است.

طبق گفته لورا لوئیس مشاور بالینی و متخصص مسائل پیشگیری از خودکشی در دانشگاه ایالتی اوهایو، خودکشی یک موضوع پیچیده، حساس و دشوار است. او به ‌عنوان یک متخصص در زمینه سلامت روان، معتقد است که ما باید سعی کنیم این موضوع را بهتر درک کنیم و به آن بپردازیم زیرا خودکشی دارای یک علت واحد نیست.

او خاطرنشان می‌کند که عوامل خودکشی از منابع متعددی ناشی می‌شوند. برخی ممکن است از احساس ناامیدی یا درماندگی، برخی از استرس زیاد و چه بسا از مشکلات مالی باشد. اما به همان اندازه که دانستن عوامل خودکشی مهم هستند، شناخت عوامل بازدارنده نیز اهمیت دارند. ویژگی‌هایی که می‌توانند به کاهش این خطر در افراد کمک کنند. این ویژگی‌ها شامل حمایت اجتماعی و خانوادگی، باورهای فرهنگی و... می‌شود.

به گفته این کارشناس در اینجا ایمان نیز وارد صحنه می‌شود. در واقع یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده، معنویت و مذهب است که می‌تواند عامل مهمی برای جلوگیری از خودکشی باشد. او می‌گوید تحقیقات نشان داده است که ایمان و معنویت، معنا و هدفی را ارائه می‌دهند که همگی به احساس امیدواری بیشتر و داشتن زندگی رضایت بخش‌تر کمک می‌کند.

در این موقعیت یعنی هنگامی که فردی در مواجهه با هر رویدادی با اطمینان خاطر، معتقد باشد که دلایلی برای زندگی کردن وجود دارد، احتمال خودکشی بسیار کم خواهد یود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha