یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کارگاه فرآیندنشریات علمی

حوزه/ رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران گفت: مدارس علمیه نسبت به انتشار و نشر مقالات پژوهشی لازم است دغدغه‌مند باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حسینی رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران امروز در کارگاه آموزشی "آشنایی با فرآیند تولید نشریات" که در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت شناخت رتبه‌های مختلف نشریات، از جمله نشریات علمی پژوهشی، علمی ترویجی و نشریات تخصصی، اظهار داشت: مدارس علمیه نسبت به انتشار و نشر مقالات پژوهشی لازم است دغدغه‌مند باشند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین و کارآمدترین بخش پژوهشی، ارائه مقالات است، گفت: اعتبار مقالات از آن جهت که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند بیشتر از کتاب است، بنابراین حوزه لازم است که اهتمام ویژه‌ای نسبت به انتشار نشریات علمی داشته باشد.

رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران افزود: طلبه‌ای که مقاله‌اش در نشریه علمی منتشر و نمایه می‌شود، فارغ از اینکه در کدام مدرسه تحصیل کرده باشد، اثرش در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

وی تاریخچه کنشگری پژوهشی در حوزه‌ها را بیشتر از آموزش و تبلیغ دانست و خاطر نشان کرد: در هر دوره کنشگری پژوهشی با روش‌های گوناگون از سنت‌های کهن و مرسوم حوزه علمیه بوده و امروز نیز وظیفه مسئولین حوزه‌های علمیه این است که بستری فراهم کنند تا طلبه و کار پژوهشی او هم دیده شود و هم به آن ارجاع شود.

حسینی در پایان از نهایی شدن نشریه علمی-پژوهشی تفسیر تطبیقی مدرسه عالی تخصصی ریحانة‌النبی اراک خبر داد.

در پایان از سامانه دو نشریه تخصصی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی اراک و موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول ساوه، با موضوع تفسیر و فقه رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha