جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبلیغات

حوزه / حجت الاسلام فولادی گفت: بی تردید حجاب و عفاف خط قرمز جامعه اسلامی است و کسی که از این خط عبور کند نه تنها خود را دچار آسیب و خطر می سازد بلکه جامعه را نیز دچار فساد و ناامنی می کند.

حجت‌الاسلام محمد فولادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان اظهار کرد: بی تردید حجاب و عفاف خط قرمز جامعه اسلامی است و کسی که از این خط عبور کند نه تنها خود را دچار آسیب و خطر می سازد بلکه جامعه را نیز دچار فساد و ناامنی می کند.

وی افزود: فرهنگ سازی حجاب و عفاف نیز در دستور کار فرهنگ سازان و اهالی رسانه قرار گیرد تا روز به روز شاهد رعایت بیشتر این قانون الهی که قطعاً به نفع همه مردم و کل جامعه بشری است، در جامعه اسلامی باشیم.

کارشناس مذهبی ادامه داد: حجاب یک امر طبیعی و مربوط به دنیای بیرون و ماهیت آن اجتماعی است. اساساً حکم حجاب امضایی برای حضور اجتماعی زنان است اگر نه در حیات خانه و پستو و در برابر محارم که نیازی به پوشش نیست.

فولادی افزود: حجاب پوششی است که زن یا مرد بر اساس آنچه که شرع مقدس بر آن تاکید ورزیده، موظف به رعایت آن است، ولی عفاف معنایی ارزشمندتر و مهم‌تر داشته و حفظ حیا، عفت و پاکدامنی در گفتار و رفتار را شامل می‌شود. حجاب و عفاف در پازل جامعه باید در کنار هم چیده شوند و این‌که بخواهیم تنها یکی را مورد توجه قرار داده یا به صورت جداگانه به آنها بپردازیم، قابل قبول نمی‌باشد.

وی یا بیان اینکه عفاف و حجاب رابطه ای دوسویه دارند، تصریح کرد: خداوند درباره حجاب می فرماید: وَلَا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا: (زنان با ایمان) زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آن چه طبعاً از آن پیداست(آیه ۳۱ نور). ام سلمه نیز نقل می کند که بعد از نزول آیه «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ...» زنان انصار از منازلشان با پوشش های مشکی خارج می شدند (الدر المنثور سیوطی، ج ۵، ص ۲۲۱)

فولادی اضافه کرد: چون بدحجابی منکر است و از طرفی حجاب امری اجتماعی نه فردی است، مقابله با بی حجابی و داشتن حجاب ضروری است. از طرفی عمل به قوانین هر جامعه ای لازم است و در جمهوری اسلامی حجاب در قانون اساسی آمده است مثل عمل به قوانین رانندگی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha