جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مریم حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از اجرای بیش از ده‌ها برنامه فرهنگی، تبلیغی، بصیرتی و تبیینی در قالب ۲۰ عنوان برنامه همزمان با دهه ولایت در سراسر استان یزد خبر داد.

خانم مریم حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، با تبریک دهه ولایت که از عید قربان تا عید سعید غدیر نامگذاری شده است، اظهار داشت: برنامه های بزرگداشت دهه ولایت که از عید قربان در مدارس علمیه خواهران استان یزد و در دیگر نقاط استان به همت بانوان طلبه یزدی آغاز شده است تا عید غدیر ادامه می یابد.

وی افزود: برنامه«خطبه خوانی غدیر» در پنج نقطه استان اجرا می شود و ۵۵۰ بسته فرهنگی و معیشتی با اجرای برنامه پویش«به رسم پدر» در استان توزیع می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: ۱۶ برنامه جشن با عنوان «تجلی خورشید» با حضور 2هزار و۶۰۰ نفر از بانوان در سراسر استان یزد با ایجاد شور و نشاط جامعه بانوان پیش بینی شده است.

حسن پور ادامه داد: کارگاه «غدیر شناسی» با حضور ۳۰۰ نفردر سه برنامه جداگانه و پویش«لبخندغدیر» شامل اهدای ۵۳۰ بسته عیدانه به کودکان به ویژه ایتام از برنامه های دهه ولایت به شمار می رود.

وی تصریح کرد: در اجرای برنامه پویش«شبیه پدر» با هدف نشر داستان هایی در مورد امام علی(ع) ویژه نوجوانان در هزار نسخه توزیع می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، افزود: پویش«رأفت کریمانه» با اطعام علوی شامل توزیع بیش از هزار غذای گرم بین نیازمندان و نیز طرح«شکوه خدمت» با تقدیر از ۱۱۰نفر از بانوان خانه دار برگزار می شود.

خانم حسن پور اظهار کرد: ۱۸ مسابقه(خطبه غدیر، نقاشی، داستان نویسی و...)به همت بانوان طلبه یزدی در سراسر استان اجرا می شود.

وی از اجرای طرح«مهروماه»با تهیه و توزیع ۱۱۰ بسته کیک و شیرینی بین اهل تسنن خبر داد و افزود: در پنج نقطه استان تعداد۳۰۰بسته گوشت قربانی به مناسبت عید قربان توزیع شده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، بیان کرد: طرح«نورعشق»با هدف ترویج فضایل امیرالمؤمنین(ع) و توزیع پرچم«علی ولی الله» در دو مدرسه علمیه خواهران استان از دیگر برنامه های این دهه خواهد بود.

خانم حسن پور از اعزام ۱۵۰بانوی مبلغ در دهه ولایت در قالب برنامه «علمداران ولایت»به نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: این بانوان با بیان فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام و اهمیت ولایت در قرآن و اسلام گوشه ای از رسالت جهاد تبیین را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: سه برنامه پرده خوانی غدیر، یک برنامه جشن خیابانی با همکاری گروه جهادی برادران برای مردم، تعداد ۹ نشست پیوند غدیر و مهدویت و یک برنامه در قالب طرح«پاتوق دختران» با حضور دختران نوجوان در یکی از پارک های سطح شهر اجرا می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، اظهار کرد: اردوهای جهادی «حیدر کرار» از سوی سه مدرسه علمیه خواهران استان و طرح«نغمه های علوی» با اجرای لب‌آهنگ اشعار علوی ویژه کودکان نیز برگزار می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha